AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.261

E34 elhiss problem.

B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
På förarsidan funkar den klockrent. På höger klickar det i motorn om jag trycker på upp. Den helt död på ner. Jag plockade bort dörrsidan och matade motorn med en MCbatteriladdare. (dom är bra till detta, då dom knappt ger någon ström alls) Då borjade motorn att "dra utan att röra sej" det brummade alltså i den. Sökte en massa, men hittade inget om trasiga hissar på 5-serie, bara på 3-serie. Är det bara jag s om har problem med denna? Det är en E34 525ixT
Me
15
Medpower
335d GT xDrive -15
Jag har sedan någon månad tillbaka exakt samma fel på min 540 E34. Samma fönster, samma symtom. Har dock inte påbörjat någon felsökning ännu.
Eternaltears
Jag har också samma problem, men det är bakrutorna som är drabbade. Tog loss knapparna som man trycker på, men det var inte fel där iaf. Kanske nån relä eller nåt.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Har haft samma fel, jag lossade försiktigt (plocka ej av helt!) änden/huset till motorn. Pekar framåt. Lossa så att man kommer in med en smal-röd 556 slang. Jag fyllde skiten med 556 och PTFTE (eller vad den nu heter) från biltema. Plackade sedan av locket till snäckhuset, smörj in kuggarna mm. med fett.

Funkar klockrent
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
Hur f*n fick du loss snäckhuset? Hela skiten sitter ju nitat i dörren, och den sitter ju snäckan skruvad inifrån.. ???
Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Jag har fått motorn eller länkaget uppsmörjt två gånger på fyra år. Bara problem med höger fram. Nu har den satt sig igen och BMW kunde inte smörja upp den längre. Så det får bli en ny fönsterhissmotor.

PeO.
Det går att få loss motorn som sitter i snäckhuset. Men det är ett H#LV#TE att få dit skiten igen... jag gjorde det på min gamla e34 och det slutade lyckligt efter många timmars svärande. Dock hade jag vänt polariteten fel så upp blev ner och ner blev upp... =)

Dock har jag problem med mina bakre elhissar... dem hissar upp och ner trögt som bara attan. Den kärvar till och man får "jucka" upp rutorna. Vågar inte, med tanke på gamla erfarenheter, att felsöka. Någon som har en idé vad som kan va fel?
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Locket till snäckhuset kan man bryta av och limma sen. Motorns hus (statorn) sitter med 2 torx, den går att lossa. HF var det för mig också.

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Eternaltears
Tog bort dörrsidan på vänster dörr idag och demonterade hissmotorn och satte dit den igen, men fungerar fortfarande inte. Man hör bara klick ljudet när man trycker uppåt. Vad kan felet vara??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.