|
|
|
|---|---|
|
Har sökt lite men hittade inte så mycket. Min E46:a har nu gått 10.000mil. Snart dags för oilservice. Måste den göras på BMW? Vilka oljor byter dom ut? Kan man inte lämna in den på Mekonomen eller liknande? Eller göra det själv? MVH | |
|
Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Tackar. Byte av olja. Byte av oljefilter. Slutkontroll: Provkörning av bil, bromstest. Inte mer än så? Vad brukar BMW ta för detta? Kan man inte göra detta själv? |
|
|
Byte av kupéfilter, kontroll av bromsbeläggstjocklek, kontroll av kylarvätskans skick och nivå samt återställning av serviceintervallindikatorn, är de punkter jag spontant kommer på utöver olje- och oljefilterbyte samt slutkontroll. För arbetet debiterar BMW nog en timmes arbete ungefär. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag har precis gjort en extra olje-service. Kostnad ca 2500 på Novation i Uppsala. Priset på Bilcentralen i Stockholm är detsamma. Om du bor i Stockholm är Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge ett alternativ (Länk. Antagligen är han några kronor billigare än BMW. Själv skulle jag inte serva någonannanstans än hos Larsson eller BMW | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.