AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
592

Servopump till M5

ma
52
mallig
M3 Cab -02
Undrar om servopumpen till te x andra bmw:s i 5serien passar till m5:an för dem är lättare att få tag på och dem är billigare. Hoppas någon kan svara på detta.. Tack på förhand!
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Sorry men det är olika reservdelsnummer till i stort sett alla olika modeller..
Är nog bara M5'ans pump som passar på M5'an, har kanske med Sport funktionen att göra?
ma
52
mallig
M3 Cab -02
OK.. tack för svaret. Får väl ringa till bmw imorgon och höra med dem. Har du någon aning om vad en sådan kostar annars då? tack
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
mellan 2500 och 4000:- beroende på variant
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Tozzy: bara 2500-4000??? Ringde till mekonomen idag och dem sa att de vågade dem knappt tänka på hur mkt en sådan skulle kosta men dem kollade aldrig upp det! aja, tack för de! Lika bra att köpa en ny istället för att försöka hitta en begagnad isåfall. mvh
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
BMW har ofta lägre pris än Mekonomen, kan vara bra att veta...
Och killen du pratade med kanske är fattig och tycker det är dyrt med 300:- för ett oljebyte ;) mao dyrt är relativt....
Priset jag har är omräknat från Euro och priserna brukar stämma ungefär med vad jag betalar på BMW. Iof så har jag duktig rabatt på delarna men några hundra i diff kanske det kan vara mot priset ovan. Varianterna verkar vara bytes eller inte bytes, annars samma delar men ring BMW och kolla så får du exaktare svar.
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Tack igen Tozzy!
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Jag fick ett pris på 3300:- så det stämde rätt bra med det du skrev :)
ma
52
mallig
M3 Cab -02
Undrar om någon kan hjälpa mig med detta så att jag inte köper den i "onödan". När jag svänger vid låga hastigheter lr står stilla så låter det som ett trummande ljud. Där är inga ryckningar i ratten osv utan bara detta ljudet. Undrar om det är servopumpen det är fel på då eller kan det vara något annat? Har kollat oljan och bytat den utan resultat. mvh
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Har du kollat så ljudet kommer från pumpen med en medhjälpare vid ratten?
Använd en stor skruvmejsel som du sätter mot pumphuset och lägg sedan örat mot mejselhandtaget så hör du vad som händer inne i pumpen medans en kompis vrider på ratten, mejseln blir ett hemmasnickrat stetoskop :)

Kolla att inga bultar är lösa på pumpen eller att nått fäste som gått av
kolla att remmen ordentligt spänd att inte remskivan är skev.

Är väl det jag kan komma på just nu.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.