|
|
|
|---|---|
| Min bil bmw x5 - 05 har gått ca 4.000 mil och vart på service en gång då vart det bara oljebyte . Är det någon som vet något om detta hur det ska gå till? | |
|
Du ser de olika servicenivåerna i serviceboken. Din X5:a följer samma system som andra BMW-bilar, dvs att bilen själv håller reda på hur långt det är kvar till service samt vilken service det är dags för delvis baserat på hur bilen körs. Oljeservice är väl timad till ca 2.500 mil och du har väl inte alltför långt kvar till nästa service. PÅ min X5:a som såldes för någon månad sedan hann jag precis med 2 servicetillfällen på 3.700 mil. Mina bilar går då mycket landsväg och relativt bra tryck på hstighetsmätaren. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Serviceindikatorn räknar antal förbrukat liter bensin (2500 liter) mellan varje servcietillfälle/även en tidsfaktor finns i räkneverket för bromsoljebyte mm ///MVH Hasso Länk |
| Tack så mycket sail och hasso för era svar...det är nog inte mycket kvar nu till den ska in på service. Jag tänkte fråga er om när ni lämnat in era bilar på service om bmw funnit några fel på bilen som dem informerat er om som t.ex. slitna bromklossar elr så? | |
BadaBing |
Lustigt, samma här.. X5 -05 4000 mil och en oljeservice.. ringde faktiskt till BMW och frågade idag och svaret var detsamma som ovan.. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
fast jag tror ingen slår intervallen på min X5 3,0d. den hade gått 8400 mil på 14 månader när jag köpte den, och hade då varit in på servicar med intervaller på 3500 mil! den är alltså servad två gånger nu, och jag har 3 gröna prickar kvar trots att bilen har gått 9100 mil. så jag gissar att jag gör en oljeservice på dryga 10000 mil som nästa service! fast så långa intervall är omöjligt att få på en stadskörd bil, det är bara på en bil som har gått extremt mycket landsväg. mvh johan |
BadaBing |
Ja, det var imponerande.. jag har oxå 3 gröna kvar..( på min landsvägsbil antar jag :) |
|
Hej! Ska åxå in på min 3:e sevice nu som är en oljeservice och min X5:a har gått 10.300 mil, lampan tändes nyss så man kommer ganska långt mellan servicarna med dieseln :-) / Gronken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.