|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag hörde jag ett kvittrande ljud när jag satt i bilen med rutorna nere. Öppnade förstås motorhuven för att försöka lokalisera ljudet men då drunknade det i motorljudet. Däremot med huven stängd kunde man tydligt höra det framifrån vid kylaren. Ljudet ökar i frekvens med motorvarvet. Någon idé om vad det kan vara? Kan en dålig vattenpump vara orsaken? Mvh Johan | |
|
Det kan vara generator, dom låter en del när dom blir trötta. Kolla v-pumpen oxå! Känn på fläkten om den glappar - om den gör det då är det snart dags att byta vattenpumpen. Servopumpen kan oxå låta men det hörs mer när du svänger stående med motor på tomgång. MVH Peter |
|
|
Jag känner igen din beskrivning! På min 325 som jag hade tidigare var det spännrullen till remen. |
|
|
Låter bekant, jag skulle också tro på spännrullen. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tack för tipsen! Jag har kollat lite i motorrummet nu och det finns ett minimalt glapp på fläkten (~1mm). Vad är det för fel som kan uppstå med spännrullen? Är det att den slutar sträcka remmen eller bara att den gnisslar av sig själv. Jag tyckte nämligen att remmen verkade vara lite slapp, hur mycket ska den glappa egentligen? Om det är spännrullen som är slut, vad är det i så fall man behöver byta här: Länk ? Mvh Johan |
|
|
nr 8 antar jag... Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.