|
|
|
|---|---|
|
har en dunkande från bakpartiet på min 320 (e36). de dunkar till lite gran när ja rullar iväg och när ja växlar. har kollat oljan i bakaxeln å de hjälpte inte. Kan inte komma på vad det kan vara för något. Hoppas nån kan hjälpa mej Tack på förhand MVH/jocke | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Silentblocken i bakvagnen möjligen! MVH Patrik Min älskling Länk |
| eller länkarmsbussningarna, så har jag just nu. :/ | |
|
Silentblocken, dem 4 stora bussningarna i bakvagnen (nr 2 och 3 här: Länk. Hade samma sak på min, klonkade till när jag la i ettan, tvåan eller backen till att börja med. Så småningom kändes den mer och mer "slapp och glapp" och dunkade när jag växlade och skulle accelerera. Bytte mina för 1 månad sen och nu är den helt "klonkfri" och känns tajt och fin igen. Ett tips är att skruva av muttern eller bulten (nr 6 eller 7 i länken) på avgas-sidan och titta på gummit hur torrt det är (om det har börjat spricka osv) och bända med en skruvmejsel för att se om gummit börjar släppa mot innerhylsan i bussningen. Om så är fallet är det dags att byta. På avgassidan var bussningarna torra, lite spruckna och glappade lite mellan gummit och innerhylsan på min, så kolla den sidan först! Oavsett vilket så byt alla 4. Har du inte verktyg till att pressa i dem nya så lämna bilen på verkstad. Fick själv svarva och fräsa hylsor på jobb för att pressa i mina mha. en lång M12 gängad stång, avdragare från biltema och MKT såpa! Få ut dem gamla kan man genom att borra men det är riktigt drygt. Har man bara rätt verktyg går det riktigt smidigt och snabbt! Blev en lång historia detta, jag vet ju inte vad som är fel på din, men värt att kolla dessa bussningarna iaf! Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.