|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det hände nåt konstigt idag. Skulle hämta husvagnen idag och kör in i lagerlokalen och stänger av bilen. Efter en stund när vi fått fram vagnen så startar jag bilen och backar in till vagnen. har den på en stund efter att jag kopplat färdigt stänger av den ett tag. Nån minut senare startar jag den igen och då tickar motorn rätt bra. Man hör det så väl och det hörs som om det kommer underrifrån motorn. Kör ut bilen,husvagnen och stänger av bilen. Kollar oljan så allt stämmer. Och allt verkar vara ok! Startar den igen och den tickar fortfarande. Stänger av den i 5 minuter och sen startar jag den igen och denna gången utan tickandet!!! Vad är det frågan om? Innan jag hämtar vagnen så har jag kört 5 mil. i det varma vädret 20- 23grader i luft värme!!! Kommer hem med vagnen och inget tickandet hörs! Kan någon förklara fenomenet? MvH Bmw 4-ever | |
| läste i nån tråd att alla BMW verkar knackar/tickar.....ingen som vet varför enligt den tråden | |
|
Hm...nån "ventillyftare" som fått tillfällig sinnesförvirring kanske?:-) Eller att det på något höger vänster kommit luft i en/några ventiltryckare (pga skummande olja kanske???) alternativt att "smuts" satt igen en eller flera tryckare tillfälligt... |
|
|
Har haft samma sak på min 328, på min lät det som om en ventil knacka. Men ljudet försvann lika snabbt som det kom ,har alldrig mer hört det. kan kanske vara något tillfälligt med olje trycket till någon ventillyftare? Rätta mig om jag har fel!! Är ingen motorexpert:) |
|
|
Kan som sagt varit luft i tryckaren, eller kanske någon liten skräppartikel. När bytte du olja senast och vilken olja använder du? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
bilen hade jag på inspection 1 i februari och bilen fick castrol olja. Sen dess har jag kört bara en grön prick försvunnit. MvH Bmw 4-ever |
|
|
En God vän till mej snackade om något med hydrauliska lyftare, är heller ingen expert, men han sa att det kan knacka ibland.. men oftast ingen fara.. riktiga män rattar bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.