AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
870

Är denna nått att ha?M5 91a

Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Någon här som känner till denna bilen?
Länk
Är det nått att ha eller är det ett lik?

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Verkar verkligen inte vara någon "hit". Nürburgringpaketet fanns inte en på M5 3,6. Efter att ha granskat texten så svalnade mitt intresse i alla fall. Priset säger ju ganska mycket!

//Schnitzer

M5 -95: Länk
kilroy
...och något "Nürnbergring-paket" har mig veterligt inte funnits på någon BMW-modell...??

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Saken är den att killen var intresserad av ett byte med min 540i,som är i topp skick.Är ruskigt nöjd med bilen,men en M5 är en M5.Kanske skall behålla v8an då....

Stekaren
Ne inget bra byte... Gillar hans placering av M5 emblemet :P
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bimmerbåjj:

Då tycker jag verkligen att du INTE ska byta. Du kommer bara att ångra dig.

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Då skiter jag minsann i det.Man skall lyssna till magkänslan o folk som förstår sig på :D

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Går motorn bra så kan man ju använda den till ett busbygge.
Fälgarna är ju fina de med.

Men 40-pappa för en motor och fälgar är kanske lite dyrt.

Hur länge håller en M5 motor egentligen? (Självklart beror det på skötsel, men mellan tummen och pekfingret, är nämligen ute efter just en 3.6l M5 motor).

Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Undvik denna skrothög, säger jag. Det kommer sannolikt att kosta lika mycket till som inköpspriset för att få den i bra skick, och vips så är man uppe i pengar som faktiskt kan köpa en 3,6:a i gott skick från början!

z3mpower,

En S38 håller riktigt länge om den sköts på rätt vis, med ventiljusteringar, service och så vidare. Omöjligt att säga något specifikt miltal då den skulle rasa.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Fo
49
Forza
328i Touring -97
Hänger upp mig på ytterligare en sak förutom de som nämnts i övriga inlägg.

Han skriver först i annonsen att han säljer bilen pga husköp men skriver sedan sist i inlägget att han kan tänka sig att byta mot en 530IA. Säljer han inte bilen för att han behöver pengar, eller vad?

Varför då byta mot en bil i samma prisklass? Säljaren kanske har en vettig förklaring om man kontaktar honom men jag tycker iaf att det ser konstigt ut i annonsen.

Forza: Det kostar att driva runt en M5:a också, en 530 har betydligt billigare driftskostnader.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.