AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.434

Vad är detta för ratt (E46)?

Länk

Hittar då o då bilar med denna ratt...är det ngn slags "standardratt"?

Medan detta är den vanliga "sportratten":
Länk

...och detta är ju "M-sportratten"...: Länk

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
em
538
emilsson
i4 M50 -22
helt rätt. :)
Alla mina "antaganden"...?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
em
538
emilsson
i4 M50 -22
ja.

standardratt
sportratt
m-sportratt
Multifuktionsratt skulle jag kalla den övre. Standard ratten ser ut så här: Länk Denna har skinn så den är lite mitt e mellan. ;)
Denna är i helsnikig hårdplast. ;) Länk
...aha, som alltså inte har multifunktion...usch, vad tråkig...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Höll ju på att glömma: tack för era klargöranden!

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
tycker ni inte att m-sport ratten ser konstig ut?
Då tycker jag att sportratten ser snyggare ut.

MvH Bmw 4-ever
No
19
Noldorin
320 Ci -01
M-sportratten är gosig som fasen att hålla i. :) Satt i en 520 -02 jag var ute och provkörde. Tjockare och med mjukare läder än den vanliga sportratten uppfattade jag det som, väldigt trevlig måste man säga.

Sportratten känns tunnare och hårdare men den är grym den med, svårt att säga vilken som känns bäst. Ett angenämt problem om man måste välja.
Jag hade den s.k. "sportratten" i min 330, den var iofs ganska snygg, men den var också ganska hård/stum..däremot är M-sportratten är helt klart skön att hålla i...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
hmm finns det bara dom där?
jagh ar då en multiratt,3 ekrad ser ut som sportratten fast inga hål på den nedre ekrern och inte allt lik M-sportratten. den är plattare på tutan. hmm
måste fixa bild på den
Visa användare
136
koopfan
Ingen för tillfället men kommer nog till våren =)

Har haft:
BMW 325 E30 Touring -89
BMW 540 E34 -93 6-spd 326hk/540Nm
BMW 328i E46 -98
vad har ja för ratt då?

Länk

-Power and Comfort-Silverpilen 328 E46-
Förmodligen som Fanzy har.. Hehe.. :P
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Har en likadan i min e36a

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Daniel
Visa användare
136
koopfan
Ingen för tillfället men kommer nog till våren =)

Har haft:
BMW 325 E30 Touring -89
BMW 540 E34 -93 6-spd 326hk/540Nm
BMW 328i E46 -98
Bimmer330ci: ja det fatta jag åxå men vad har den för modellbetäckning typ. sport, snik mm.

-Power and Comfort-Silverpilen 328 E46-
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
djzkoop: Det är väl den gamla sportratten utan multifunktion. Så Sport + Snik kan vara rätt betäckning ;)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Även sportratten och M-sportratten (de som Ufo länkar till) finns utan multiknappar...

Jag har den första ratten som Ufo länkar till i min 320 och även om den inte är lika snygg som den andra ratten så upplever jag rattkransen som aningen tjockare. Sportratten känns verkligen tunn.

Den tredje ratten har jag i min 530 och den är både snyggast och utan konkurrens skönast av alla rattar i denna tråd;)

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Var på väg att införskaffa en M-ratt även till 320'n men frun är inte så förtjust i den. Lite för tjock och knapparna sitter inte lika bra till som på standardratten. Dum som jag var så frågade jag henne vad hon tyckte då jag var övertygad om att hon också skulle vilja ha en M-ratt i sin bil...

___
//Ulf
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Jag hade ägt bilen i nästan en vecka innan jag bytte från sportratten till m-sportratten. Jag tycker den är klockren! den med det lite plattare mer trekantiga centrumet satt väl som sportratt i e46 tom -00 eller något sådant, den finns såklart också med multifunktion, samt med kromat inlägg till den nedre ekern som extra tillbehör för den som vill ha mer "bling!" :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.