|
|
|
|---|---|
|
Har troligen hittat orsaken till varför min bil inte går till 100 %! Bilen var en 320 som det monterades en 325 motor, men den som gjorde detta bytte aldrig insuget. Detta innebär att det sitter spridare och spjällhus från en 320 på en 325 motor. Frågan är kommer bilen att gå bättre om jag får på rätt saker? | |
|
Även insuget är från 320! Är det någon som kan svara? Tack på förhand! |
|
| Kollat om det är samma artikelnummer hos realoem? Annars kan det ju vara idé att byta det också. | |
|
Ja, bilen kommer gå betydligt bättre med de rätta grejorna. Spjällhuset är nästan för litet på en original 320. Men är du verkligen säker på att det sitter en 325 motor i den? Låter mycket konstigt att man inte monterar rätt insug och spridare... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Jag kan med 90 % säkerhet säga att det är en 325 motor! Det som övertygar mig är följande: det sitter en oljekylare på bilen, på toppen ovanför en av cyl. står det 2,5, toppen är renoverad med nya vippor också de är till en 325, topplockspackningen som är ny är också till en 325:a. Tro det är så att de bytt motor (block och topp), LMM och styenheten, men man har behållt hela insuget av någon konstik anledning!? |
|
|
Ok, byt insug och spjällhus är mitt tips. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.