AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.144

Skisack

Jag vill montera skisack i min e46:a men det skulle kosta 2.800 SEK. Någon som har tips på billigare lösning? (nu får jag säkert en massa skojjiga svar om att bara såga ett hål i ryggstödet och limma fast en strumpa där eller så...)

Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Du får väl leta en kvaddad bil med skisack och försöka den vägen.
Tjena!

Jag funderar på att plocka bort min sidsäck eftersom jag skall montera en baslåda i skuffen. Har aldrig fraktat någonting där så grejerna är helt oanvända. Bilen är för övrigt en vecka gammal så du förstår nog att allt är orört. Om nytt kostar 2800:- får du mitt för 2100:- Skall montera baslådan denna vecka så du kan få det då med detsamma.

Slå en pling på 070-9917458 om du är intresserad

Dominik

'Respect is something one earns not get'
Ka
131
Kanada
328i -00
Jag köpte en skidsäck till min bil för några veckor sedan. Den kostade "bara" 2000kr på BMW. Så jag tycker att du ska kolla upp priset igen.

///Nicklas
BMWCS# 4748
sener
Kostar det 2000 kr inkl. montering eller får man göra det själv?

/Niclas
Ka
131
Kanada
328i -00
Tjenare Niclas!

Nej det priset var bara för skidsäcken. Monteringen gör du lätt själv. 20-30 minuter tar det att montera den.

1. riv loss isoleringen efter perforeringen från insidan, du kommer åt den genom att fälla ner armstödet och ta bort tygflärpen.

2 Knacka bort den perforerade plåtbiten med en gummiklubba.

3. Skär ut klädseln i bagageutrummet längs kanten av plåten i hålet med en mattkniv. Evetuellt kan du markera med en spritpenna och lossa klädseln med de fyra plastskruvarna, en i varje hörn och skära ut hålet utanför bilen. Montera tillbaka klädseln. Ett tips är att fästa plastmuttern med lite silver-tape på baksidan, så är det lättare att skruva i plastskruven igen.

4. Skruva i skruven som följer med säcken innefrån armstödet bara så den sitter fast i ramen till säcken. Säcken ska monteras från andra hållet

5. Tryck fast överkanten av säckens ram i plåtkanten och dra åt skruven.

6. Klart, nu kan du åka till fjällen.

///Nicklas
BMWCS# 4748
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Såna nyttoprylar kollar du med fördel efter på www.bildelsbasen.se , där har jag bl.a. hittat en obetydligt använd supersport slutdämpare m dubbla ändrör till min 318i för nästan ingenting.
Vidare har jag fixat smådetaljer som växelspaksknopp, brytare m.m. Finns säkert nån skrotad bil som har skidsäcken i behåll.
Tack för alla svar och för guiden (Kanada) :-)

Jo, 2800 det var priset inkl. montering, men jag gör det själv istället.

Någon som vill sälja sin säck (nyskick såklart) för 1500 så är det bara att maila. Jag kollar www.bildelsbasen.se sålänge....

Fortfarande ingen som vill sälja sin säck för max 1500 SEK? Letar original takräcke E46 också....

~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Har du köpt någon skisack än?? Funderar på om du ska få köpa min...Använder den ju inte ändå...

325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98(nr.2),328i-98(nr.3),
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.