|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har köpt ett beggat styrstag med 2st styrleder, som verkar vara i fint skick. När jag monterat prylarna ska bilen in på hjulinställning, MEN nu till problemet. Styrlederna sitter fast på styrstaget, jag lyckas ej rubba gängorna. Haft i ett 5-56 bad över natten men hjälper inte. Hjälp vad ska jag göra ?? Hälsn. Håkan. | |
| Jag tillägga att jag inte ännu monterat staget.. känns om att jag måste få loss detaljerna så jag vet att det går att justera sen då de sitter på plats. | |
| Värm staget som gängorna går in i med gasol brännare eller gas-svets så brukar det lossna. | |
| Om du inte har tillgång till svetsen så hammaren kan vara ett alternativ men hammra inte på gängerna!! Lite vålsamare metod :) | |
|
Varmluftspistol går också bra, se också till att ha krafthylsor med sexkant så behöver du inte dra sönder muttern. FAF |
|
|
Tack för all hjälp ! Jag lyckades dock med ett jätte skruvstäd och en jätte skiftnyckel och vridande fram- och tilbaka mer o mer.. Smorde sen upp gängorna med 5-56 och nu går det jätte-jättelätt. MVH Håkan. |
|
| Inte fel o stålborsta och smeta in ordentligt med aluminuimpasta på gängorna, så rostar det aldrig fast igen. | |
| Jepp, smort med fett och 5-56. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.