|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag har fått förfrågan från tidningen Automobil, om jag känner någon som har en BMW E30 M3 i originalskick, helst vit med M-ränder, som de kan göra ett reportage om. Nu känner jag ingen, men tänkte att det kanske finns någon här som vill ställa upp? Jag föreslog även att de skulle göra en jämförelse med E30 320iS och Alpina B6 3.5, så är det någon som har en av dessa så kanske de kommer med också. Ni kan maila mig så förmedlar jag kontakten sedan. MVH Z3MPOWER - Fast nu är jag BMW lös! snyft. (Såld). | |
|
Du har mail! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Ingen VIT E30 M3 med M-ränder i originalskick????? Hur är det med M-ränderna, är de original? gick de att beställa med bilen eller är det något som eftermonterats för att likna BMW race satsning med M3:an? Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
z3mpower: Har du varit inne på Länk om jag inte mins fel så finns person som driver siten ibland här. Om det finns några kvar så finns den/dde på den siten. Jag har sett M3 med M-ränderna och tror mig veta har läst att det kunde få som option. |
|
|
Jag har en B6 3.5 i ganska gott original skick. M-ränderna är jag nästan säker på att de inte fanns original. z3mpower > Jag hittar inte din mail? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
z3mpower: En titt på siten(som jag länkade till) visar i alla fall 1st med stripes på de som man se bild utav. |
|
|
M-ränderna har jag för mig gick att få som option från fabrik. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Har aldrig hört det där med M ränderna som option på M3 E30 från fabrik. I så fall en form av Individual tillägg kanske, men jag är mycket skeptisk. Det finns heller inget sådant omnämnt i de officiella M3 E30 broschyrerna jag har sett i varje fall. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
M3 Evo 2 fanns iallafall med vitlackad ventilkåpa samt insugsplenium med M-färgerna i mittpartiet. Men vit med M ränderna, hmm skulle då ha varit någon av de 600st sport evolutions i sådant fall! MVH Patrik Min älskling Länk |
|
Kontakta "Peter E" på rejsa.nu. Han har en vit e30 M3 med M-ränderna: Länk Tror dock inte att ränderna är original, det gick nog inte att få... Jens |
|
|
"Kennie" har också M-ränder på sin vita bil: Länk Jens |
|
viobebe |
Det rullade en vit BMW M3-88 med M ränderna sedan ny, som figurerade i en del biltidningar på 80 talet bl.a i teknikens värld, där de jämför den med en riktig DTM M3:a, reg nr NXY 762, avställd sedan 1994, troligen stulen. Denna bil var nog den första med M ränderna lackerade, givetvis var den vit. MVH //E |
|
Evo 2 hade som std vitlackad ventilkåpa och insug med M ränderna; Länk Sport Evo.sarna var brilliantröda (308) resp. svarta (668). Ev. kan 2 vara beställda i andra färger. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
| z3mpower: Du har mail. | |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är det nått sånt här de söker eller ska ränderna sitta på nått särskilt ställe? Länk MVH Patrik |
För övrigt kan jag rekomendera att surfa in på denna sida! Finns massor av ögongodis för timmar framöver! MVH Patrik |
|
z3mpower: Vi har några riktigt fina exemplar av B6 3,5 vid intresse så kan du höra av dig till mig på, morgan@alpinacs.se Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Nu lossnade det visst. För de som ville skriva till mig så har jag: bmw.zmpower@spray.se som mail adress. Ska kolla med era förslag och se om några nappar. Har dock ingen aning om hur långt grabbarna på Automobile kan tänka sig åka för ett reportage. Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.