AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.088

ICE - In Case of Emergency; kan rädda DITT liv

Sida 2 av 2
Paap Reeder: Om nu din mor är gammal så kan du ju ta en annan person att ha som ICE kontakt...

Jag tycker att detta förslag med ICE kontakter är mkt bra, la själv in det i mobilen för ett tag sen när jag läste om det i tidningen!

Och om man nu tappar mobilen kan man väl "spärra" den? Eller är jag helt ute och cyklar?

Tjejer kan
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Syftet med ICE är bra. Sen är det ju upp till var och en att använda det om man vill. Vem man lägger in som ICE är även det valfritt. Kanske är det älskarinnan man vill ska få veta först :-) eller komma till sjukan, vad vet jag.

Sen tror jag att ambulanspersonalen väljer att INTE använda sig av ICE om dom inte är SÄKRA på vems mobilen är, just för att undvika missförstånd och onödiga tragedier.

Men om man varit ute och av någon anledning råkat ut för hemskheter alldeles själv och Polisen/Ambulansen hittar mig och endast en telefon med ett ICE-nummer är det ju bra eller hur? Då bör den ju vara min tycker man.

Själv har jag lagt in ICE i min lur!

Niklas

Fransosen
Paap Reeder
... får väl försöka ragga upp en doktor med många år på akuten och lägga in vdb som ICE 1 ... d v s att riktigt fattar jag inte vitsen med ICE - om man räknar bort de fall då man har en allvarlig sjukdom.

Bäst måste nog ändå ID-brickan vara.

MVH /// Paap R
Paap Reeder
... flyttade på test pengar med min mobil idag:
Där fanns i minnet:
- tfnnr till telebanken + pnr + pers kod + kontonummer + överförd summa + nytt kontonummer.
Den telefonen var värd minst 15 Kkr (det är vad man kan ta ut på mitt kort i en omgång) för en oärlig snubbe.

Nu kommer det inte att fungera i mitt fall men hur många har inte samma kod på pers kod/pinkod/kod till jobbetkortet/tankkortet o s v

Nu är det raderat ... puh! ... och jag låg för säkerhets skull under V12:an så absolut ingen skulle kunna se knapptryckningarna när jag flyttade en av månadens sista 100:-ingar till bmatkortet.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.