|
|
|
|---|---|
|
Mina fönsterhissar och taklucka lade av i höstas, har klarat mig bra utan i vinter, men nu när vårvärmen äntligen kommer vill man gärna kunna öppna. Det klickar under ratten när jag trycker på fönsterhissarna, igår hade jag loss det blå relät och rengjorde kontaktytorna som var något missfärgade. Men det hjälpte inte, jag tror det är från det blå relät som klickljudet kommer. Kan man kolla om relät fungerar på något sätt? Någon som har tips om vad jag mer kan kolla. Har även grävt lite i säkringsboxen i motorrummet, trodde först det var oxid eller något där, men det såg ut som nytt inuti boxen, så jag monterade ihop den igen. /Fredrik | |
|
Ingen som har något tips? /Fredrik |
|
|
Lite sent men ;) Har typ samma problem. Får problemet när jag just tvättat bilen i högtryckstvätt (!) Då slutar hissarna fungera men takluckan funkerar. Tar jag då ur det blå reläet till vänster under ratten o då slutar takluckan funka, men då funkar elhissarna igen! :( Har haft problemet ett tag, men inte orkat kolla så mycket på det eftersom takluckan nu har mekansiska problem oxå. Älskar gamla bilar... |
|
| Jag hade samma problem. En kunnig kompis tog isär rel'ät och där var det en kallödning som hade släppt. Han lödde ihop den och sen dess har det funkat. Kan vara nåt att kolla upp! | |
|
Har ni fortfarande problem? annars har jag 2st reläer över. Det är ett blått comfort relay som sitter under ratten, ganska enkelt att byta. --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.