|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har spanat in en 530 -01 som jag funderar att köpa. Bilen e bra utrustad. Den har tex 16:9 skärm med tv å navi, men det står inget om att den skulle ha cd-spelare. bara radio- cassette. Vad kostar det att fixa en växlare efteråt isåfall? | |
|
Att köpa en ny på BMW brukar kosta en slant. Tror att det finns några andra märken som är kompatibla. Du kan ju alltid göra en sökning på www.ebay.de för det går garanterat att hitta en där till hyffsat pris. Har du regnr eller chassinr så kan du gå till en BMW-åf och beställa en utrustningslista till bilen för att se om den hade CD-växlare som ny. Men även om den hade det som ny så kan de ju ha blivit urplockad likaväl som en bil som såldes ny utan växlare kan ha fått den eftermonterad. ___ //Ulf |
|
| Måste det finnas nån förberedelse för CD, eller är det bara att plugga i ? | |
| För växlare måste det finnas kablage draget. | |
|
Det är riktigt och vissa bilar har detta draget från fabrik och andra inte då det var ett tillbehörsalterantiv. 694 Förberedelse för CD-växlare ___ //Ulf |
|
| Vad kostar CD förberedelsen? Tror inte det finns någon :-( | |
| Kablage + hållare till växlare skulle gå på runt 500:- till min (pratade med BMW idag). | |
|
Jag har precis lärt mig att navin kan "tiltas" ut (på en E46) och då kommer man åt cd-spelaren... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Det är riktigt men det är inte alltid det döljer sig en CD-spelare där bakom...Min har kasettbandspelare och så har jag en CD-växlare där bak. Fanns också möjlighet att beställa MD bakom naviskärmen... ___ //Ulf |
|
|
Ja, så skulle det gärna få set ut på min med. Själv har jag bara ett inkast för kasset bakom skärmen. Helidiotisk lösning av BMW. Fattar 0 vad dom har tänkt med, när dom bestämde sig för att ljudpaketet skulle innehålla en kasettspelare. Hur skall kablaget från cd spelaren dras? |
|
| Kan man ansluta vilken cd-växlare som helst till kablaget, eller måste det vara BMW.s egen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.