|
|
|
|---|---|
Jompa |
Hej! Jag skulle behöva ha lite råd och synpunkter. Har varit hos gik i Göteborg och kollat på deras turbokitt för m52 2,8l motorn Pris 15,500kr. Vad tror ni om detta jag har personligen ingen erfarenhet av gik. Jag är inte ute efter att tok-trimma motorn utan siktar på att ladda runt 0,5 kanske 0,6 bar då man vi detta måttliga ladtryck borde slippa kompsänka motorn. Jag skulle vilja ha så mycket synpunkter som möjligt på detta hur mycket klarar orginal spridarna, hur mycket kan man ladda utan att kompsänka, vad klarar orginal bränslepump, m.m. m.m. m.m. Tacksam för svar Hälsningar Jonny |
|
En turbo belastar motorn mer än vad tex en kompressor gör av vad jag förstått. Detta är förvisso en annan peng. www.esstuning.com Jag har sett en installation och det är fabriksfinish på den samt att det går utav bara h*****e! :) |
|
Jompa |
Vad jag har hört så är det tvärt om då en kompressor ligger och laddar hela tiden medan en turbo i stort sett bara laddar när man belastar motorn. |
Jompa |
Ingen annan som har synpunkter! |
| Och så var det där med besiktningen då......... | |
Jompa |
jo men den skall inte besiktigas på två år, så den tiden den sorgen! |
|
2 år? Jag besiktigade min i fjol i alla fall. |
|
Jompa |
Eftersom min är nyimporterad så behöver man ju inte besiktiga på 2 år |
|
Jasså? Min importerades/reg.besiktigades 2000-04-28 och jag fick kallelse för besiktning sommaren 2001. Hade jag haft en lägre slutsiffra så hade det blivit inom ett år! Slutsats: Du behöver inte besiktiga i år, men nästa år. |
|
Jompa |
kan det ha att göra med att min bil klassas som svensksåld! Och därmed räknas som en helt ny bil för dem behöver man väll inte besiktiga varge år de 2 första åren. |
|
Vem har påstått att du inte behöver besiktiga den på två år då? Den är ju faktiskt 3 år gammal! Mitt försäkringsbolag hävdade först att min bil var en 00:a, men efter att ha kollat en gång till ändrade de sig. |
|
| Jompa, du har inte funderat på större motorvolym istället för överladdning, och dom problemen som du lär få med sbp? | |
Jompa |
Kan vara en möjlighet. Har du några tips på var man kan göra detta och vad kan det kosta. |
| Jag vet var det står en kvaddad M3-95, det har kliat i fingrarna........ | |
| Länk | |
Jani at KM |
Vi på KM håller på att turbo-konvertera en e36 325, Vi kommer inte kompsänkka motorn.. Bilen kan vara färdig om ca 2-3 veckor. för mer detaljer och priser ring Velle KM tuning 08 590 70610 M3VLIG |
|
Jag tror att du måste kompsänka, 328 motorn har ganska högt komp, om jag inte har helt fel. Men en M3 motor är väl inte helt fel, eller?? //Alpina// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.