|
|
|
|---|---|
| Varje gång jag tvättar bilen blir baklyset fullt med vatten. Fattar inte riktigt var det kommer in. Någon annan som känner till problemet... ? Måste demontera baklyset varje gång, suck. | |
| Din bil kanske har varit med om "något"? Jag tätade en liknande åkomma på svärföreldrarnas Skoda (*tvi*), med en formbar tätningsmassa som jag fick hos VAG verkstaden. Den såg ut som en svart tätningslist och var formbar samt klibbig. Det var bara att demontera akvariet ,gegga dit klibbkorven, och återmontera fisktanken. ;) | |
|
Vilken bil? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Säker på att det är så fel med ett akvarium integrerat i bilen..? Ganska exklusivt tycker jag ;) | |
|
Jag hade ett "litet akvarium" i min 735:a för några år sedan(i ett av baklysenas moduler eller vad jag ska skriva),borrade hål i just denna,tappade ur vattnet o lät det torka...tätade sedan borrhålet med silicon..."Akvariumet" har ej kommit tillbaka efter denna åtgärd. Tilläggas bör att det var till synes helt "hermetiskt tillslutet" så jag begriper fortfarande inte hur detta vatten kommit in där :/ Mvh Janne. |
|
|
Tack för synpunkter. Jo det är min 740 som har det exklusiva akvariet (inte planterat någa fiskar ännu ) :-) Någonstans måste vattnet komma in. förstår inte varför..... |
|
|
Har två bakljus över från min 740 96,säg till om du vill ha dom. Mvh Dic. |
|
|
Tack Dic, det var vänligt! Jag har hittat felet, så ditt generösa erbjudande är inte nödvändigt, denna gång :-) Hittade en liten spricka, som bara syns om man trycker på den. Kör man med högtryck kommer det in tillräckligt. Åtgärdat nu . Tompa |
|
|
Själv har jag letat efter bakljus till e32an ett bra tag helt utan framgång:( Ska vara i nyskick orginal tack. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.