|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar om det blir mer effekt eller kanske till och med sämre om jag byter avgassytem för att få ut luften snabbare i min 540 -93. Har m5 / supersprint nu avgas nu.. Kan det bli dåligt mottryck så att bilen går sämre? Är det bara på turbo bilar man ska öka storleken på avgassystemet ? beemoholist | |
|
Det blir ingen större skilnad. Många påstår att det get 5, 10 eller mer hk. Om man ökar dim på avgasen så underlättar det avgasernas resa o blir lite lägre temperatur i själva avgassystemet men var skulle dom hästarna komma ifrån? Om du skulle montera en avgas som är anpasad till t.ex.520 så skulle den brina upp efter ett tag o bromsa avgaser. M5 supersprint ska vara perfect o bruma gott! /Grabber |
|
|
Aha, ok. Tänkte om man skulle få lite mer muller, men det kostar en massa och får jag inte mer hk av det så är det inte värt det. Tackar... beemoholist |
|
|
Det går att "trima" med avgas, det är grenrör som ska bytas o kattar. Då kan man få ut 10-20hk till pris av 20000kr skulle jag tro... 3" eller sånt ger inga hästar.... |
|
|
Ok, men det är inte värt det anser jag.. om jag bara får 10-20 häst till. Thanx... |
|
|
Bara 10-20hk? skulle man få ut så mycket extra i en sugmotor genom att byta avgasdetaljer så ska man vara väldigt nöjd...men som sagt så skulle de kosta mer än de smaka.. Att trimma sugmotorer är båda svårt och för dyrt om man jämför mot en turbo motor som kan få väldiga effekt-ökningar för mindre ingrepp. |
|
|
Hej iegn. Haas, vad rekomenderar du som jag kan göra för att få ut mer effekt i min 540. Det sitter trimchipp i den redan, vet dock ej vilket (inte vågat mig på att skruva upp allt) Sedan sitter det som sagt ett annat avgassystem som satt på när jag köpte den. Finns det andra "tricks" ? Öppet filter har jag förstått att det ej ger mer hk. Utan man riskerar bara att få in mer "skit " i motorn.. ?! Mvh Tommy |
|
|
Är ju inte direkt nån expert på detta,men går ju på lite av egen erfarenhet och vad andra har gjort å vad dom fått för resultat utav de. När de gäller detta så handlar de ju bara om pengar..hur mycket kan du va beredd att lägga ner på trim? Visst,de går att få ut väldigt mycket mer HK i bilen. Men när du kommit en bit över 300hk så har du antagligen lagt ut mer på trim än vad själva bilen är värd,och man får inte ut ett dugg extra för de heller när de börjar bli dags att sälja den... Tycker 540 går bra som den är orginal..men de e ju klart,"den som har mycket vill alltid ha mer" :) Är mer lönsamt att köpa en M5 i så fall än att lägga ut en massa pengar på trim på 540:in. Är min syn på de iaf...kanske är nån som har en annan men.. |
|
|
Jo, det är sant. Man ska nog ej lägga ner för mycket pengar, är nog redan uppe i runt 300 hk med chippet som vissa har förklarat. Men man vill alltid ha mer :)))) M5 är en tanke.. Ska kolla med försäkring osv. Lär ju kosta en del med en m5a. Tack för tipsen ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.