|
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som är bra på statistik? I går fick jag ett inbetalningskort av länsman (105 på 90 väg) surt som f-n, men spelets regler är välkända. Vad jag är ute efter är om det är större chans att vinna på Lotto än att åka fast för fortkörning? Det är ju verkligen "bara" otur att åka fast eftersom väldigt många kör för fort. Niclas | |
|
10 år med stående Lotto 10-veckors, 13,5 år med körkort. Lottovinst 4-5 ggr totalt ca 350 kr, fortkörning 1 gång 1000 kr. Du får dra dina egna slutsatser :)..... Håll drömmen vid liv. |
|
|
35 spänn på lotto, 9-10 bötfälda fortkörningar på 21 år.... :( Beror helt klart på var man bor, hur Polisen ställer sig till de vägsträckor man oftast kör på.... [ www.tocnet.nu ] |
|
|
jag lirar inte lotto, men en gång vann jag 100 kr på en trisslott.. och jag har inte åkt fast än.. skönt att ligga plus.. *flinar* |
|
|
Thobbe, hur förhåller sig ditt lottospelande till mängden bilkörning ;-) Spelar/kör man inte så kan man ju aldrig vinna/förlora... Min statistik är väl lik PBs, 8-10 vinster de senaste 5-6 åren och då spelar jag kanske 2ggr/månad och 3 fortkörningar på 14år. Kör så det ryker... Niclas |
|
|
Huum. Spelar ganska sällan men om man ser till samma tid som jag varit körkortsbunden (87-03-11) så kanske spelvinsten ligger på en tusing. Böter däremot. Hum. Jag har sparat alla för skoj skull. Nio parkeringsböter. 1750:- Fem fortkörningar. 4400:- En gång utan bälte. 300:- Nu senast kombinationen dimljus/halvljus. 400:- USCH! Nu när jag kollade igenom ovanstående fick jag dåligt samvete. Man är ju som den värsta ligisten. Lika bra att jag tillägger att jag aldrig varit inblandad i någon olycka. Peppar, peppar....... Men om man slår ut det på 15 år så är det ju inte så farligt. Det blir ca. 38:-/månad och så mycket spelar jag absolut inte för. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Fast Micke, För de flesta tror jag det är billigare att köra fort än att spela på statens lotterier. Man kan också se det som en trade-off, jag har råd att köra för fort ibland efter som jag inte spelar bort mina pengar... |
|
|
Å andra sidan kan man ju se det som att man sparar en slant varje gång man kör för fort/felparkerar utan att åka fast... I så fall borde man ju ha råd att spela som bara *¤#£! =) //Koffe |
|
| Koffe: Haha! Helt rätt inställning! :) | |
|
haft körkort sedan -98 och har blivait av med det 1 gång för fortkörning.(7månader utan under tiden jag tog nytt) 1 fortkörning 2000:- stoppad för dimljus 300:- på enperiod av ca:5år och dagligt tung på foten, och inte tänker jag spendera den lilla tur jag har på lotto, känns dumt om man bytte körkortet mot en hundring**s** *Allt eller inget* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.