AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
923

Köpa M3 Cab 96

bi
26
binic
535i 88
Var idag och kollade på en M3 cab(svart) i helsingborg. Den hade gått ca 14400 mil. Nu är jag otroligt osäker på om jag ska köpa den. Var där med en vän som provkörde den. Han blev själv lite osäker efter en stund. Ägaren berättade inte så mycket om bilen själv utan man fick ställa frågor hela tiden. Han nämnde i slutet att bilen hade blivit krockad på sidan men att allt var fixat, bland annat ny dör och skärm bak. Detta hade bilfirman gjort vid då den var i deras ägo. Undrar också hur pass vanligt och hur det i så fall kommer sig att en bil stängs av mitt i färd? Detta gjorde den vid ett tillfälle.

Funderar på att ringa killen igen och göra ett m test. Vad tycker ni, kanske nån som känner igen bilen? Bilen är en 96:a, import.
Gå på magkänslan och köp en annan bil!

///Micke
Min cabrio Länk
Håller med Micke. Får du inte den rätta känslan direkt så titta vidare.

// Erik
sk
252
skinkan
M3 cab 98
535 dam-sport touring 07
bmw 645 cab 12v
730 95 e38
3,0cs 72
Hade den olika reg nr ingraverade på rutorna,sportavgassystem?

Tidigare utannonserad av jarls bilservice?Pris ca124 tkr

Isåfall skulle jag avstå,en kompis till mig åkte till helsingborg i hopp om att köpa den ,men kom hem igen utan bil och grymt besviken.
bi
26
binic
535i 88
Ja det är precis den. Var och kollade bilen en andra gång för säkerhetsskull. Upptäckte lite andra skumma saker med den, så avbokade m testet. Bland annat så började tomgången gå i högvarv. Vad var det som gjorde att din kompis inte köpte den?
Grubbe
Det låter som att det var för mycket små egenheter med den där bilen.

Jag skulle ha kikat vidare iallafall

Verkar som att Jarls tar hem mycket skrotbilar. Det finns en del trådar som har tagit upp detta den senaste tiden. Men det är tur att man får reda på detta så att man vet vilka ställen man skall undvika när man köper bil.
sk
252
skinkan
M3 cab 98
535 dam-sport touring 07
bmw 645 cab 12v
730 95 e38
3,0cs 72
Det va nån lustig lagning i hjulhuset som såg redigt skumm ut+mycket annat han hittade som säljaren inte hade en aning om....

Letar du bara efter 96:or eller kan du tänka dig nyare och dyrare oxå?
titta i min profil isåfall.
ca
1
cajan
m3 cab
Om du är ute efter en välskött å fin m3 cab ska du se min...finns ute på annons nu..m3 cab 96:a alaskablå för 155 000:-...
Du skulle inte bli besviken vid att se å köra den!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.