AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
8.934

frågor x3 2,0 d

Sida 2 av 2
bi
39
bingoberra
E90 /330d-07
Tack Asken ,nu väntar jag bara att "hon"=säljaren ringer när spec. för-07 har kommit troligtvis i början av juli/bert
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
FamF: Om du köper bilen själv privat kommer ditt andrahandsvärde vara 20% högre om 3 år med diesel och du åker bekvämare är min övertygelse. E60/61 kommer inte bli bra innan facelift som är 2-3 år bort vet jag efter koll med en person med kontakt i munchen. Bara att ta E-kort om man har tunglast att dra:)
Lycka till med nya bensinbrännaren:)
Asken
Os
66
Osk@r
Bmw x3 3,od
Vad det gäller inkörning så verkar det inte bli någon skillnad, inget vi märkt av, då har bilen rullat 3200mil ca.

Ang. trimma, kör man vettigt(låter bilen bli varm inna hårdkörning, och låter bilen stå och "ladda ur" turbon efter man kört hårt) tror jag hållbarheten är den samma faktiskt, allt handlar om hur man sköter grejerna.

Mvh/ Oskar
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Brukar väl oftast vara injektorer som riskerar stryk vid chippning/boxning av dieslar, inte turbon. Skall nog iofs mycket till innan man riskerar nått ras.

BTW testade X3 2.0d förra veckan och var inte imponerad alls, var tillsammans med alla BMW on tour bilar så de va kanske inte så rättvist efter att ha åkt bla. 330d, 535d och 650i, men ändå, i valet mellan en E61 blir de E61 alla dagar i veckan, oavsett motoralternativ.

BMW CS #5139
bi
39
bingoberra
E90 /330d-07
mlindman/hur går din x3à,förbrukning är du nöjd saknar du något? frågar för köper en -07à när spec kommer/mvh berra
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Kanonfin bil-motorn räcker utmärkt att köra om med även när bilen är fullastad med ungar, katter o grejer. Förbrukningen 0,8 i stan och 0,6 landsväg om man är lätt på gasfoten. Jag saknar inget i utr.väg. Kuriosa; stereon läser även WMA-filer. Lycka till/Mattias
bi
39
bingoberra
E90 /330d-07
konstig fråga kanske har inte kört x3 2,0d ,utan x3 2,0 bensin men däremot 320d-06à ,jag tyckte att den "tog"in ganska mycke diesel knatter i kupe`n även under körning vid gaspådrag men inte en 330d -06à som jag oxå fick prova ,till frågan är x3 bra isolerad mot detta -mot 320d eller iallmänhet vad tycker ni??upplevde att sexan var lite tystare än fyran ,undrar för NU är det nära till köp och är tacksam till svar som hjälper mig/hälsn.berra

jag meddelar vad det blev när köpkontraktet är påskrivet
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Inget som stör mig i alla fall, har dock inte provat 320d och inte heller 3-literdieslarna. Ligger jag o marschar märker jag inte att det är en dieselmotor, men vid acc i stan eller hastiga omkörningar hörs det ju att det är en diesel, men inte i den grad att jag mår illa av det!/Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.