|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag funderar plötsligt skarpt på en x3 2,0 diesel. Det skall bl a dras häst varför jag undrar vad man får dra med e-kort efter en sådan? Det har varit en snack om 163 hästaren som finns i 1, 3 och 5-serien men det verkar vara omöjligt att få besked om och när en sådan kommer , det vore inte så kul att stå med en ny 06:a som ersätts med en starkare modell redan till hösten. Har tidigare helt varit inne på en e 61:a med denna starkare motor för ungefär samma peng varför jag också undrar känns en x3:a egentligen så mycket mindre invändigt? Får man plats med tre personer bak? Frugan vill hellre ha x3:an då den känns lättare att köra (häst), medan jag inbillar mig att e61:an är ett förnuftigare val, större och snabbare bil för pengarna? | |
|
Tycker att X3 2,0d med "gamla" motorn är riktigt trevlig, men hade definitivt köpt en E61 istället. Gillar den ännu mer än X3 :) Bara du kan övertyga frugan om det också... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Lite offtopic. Vart hade du tänkt köpa bilen? | |
| Vi valde mellan x3 2.0d och E61 2.0d kupen tycker jag känns likvärdig, men det är stor skillnad i bagageutrymme (barnvagn). | |
|
jag skall oxå köpa en x3 2.0d -07 ,så fort spec kommer till säljaren ,väntar att 163hk kommer samt då oxå med aut som alternativ , så ni som har en x3 med diesel ,kom gärna med lite tips å råd samt förslag på utr. , ni som har en 3.0diesel varför valde ni de och inte 2.0diesel ,tyckte ni 2.0 var för slö....//Berra |
|
| Finns ingen steptronic till X3 2,0d. Därför går den fetbort. | |
|
Är oxå intresserad av en diesel. Vad ligger skatten på?? Är 2,0 med manuell inget att tänka på eller?? Mvh Jonas |
|
|
Skatten ligger på ca 6900, blir sänkt till ca 6000 när nya fordonskattereformen införs (1 juli el okt tror jag), dessutom får man 2000 kr per år i rabatt på skatten i tre år om bilen uppfyller Euro 4 vilket X3 2,0D fr.om. modellår 06 gör. Personligen tycker jag att det är roligare att köra bil än att åka bil (även när det gäller X3) så jag föredrar manuell. Dessutom finns 2-litersdiseln bara med manuell i dagsläget. Lycka till!! |
|
| mlindman/vad har du för förbrukning? samt varför valde du 2.0 diesel(räcker accet mm) å inte 3.0diesel ,varför jag undrar är intresserad att köpa x3 -07 väntar bara på att säljaren ringer å talar om när det finns priser samt motoralt på -07án ,nyfiken vad tog du för utr.till din7bästa hälsn.berra | |
|
Får bilen i dagarna så jag har ingen koll på förbrukningen, men har provkört den en hel del. Valde 2,0 istället för 3,0 av 68000 skäl, dvs priset-skiljer 68000, dessutom lägre förbrukning och lägre skatt. 150 dieselhästar räcker utmärkt för mig. Tog advantage+comfort+xenon+alu-sidosteg+isofix+mv+stänkskydd+aux-uttag i handskfacket. MVH Mattias |
|
| tack för det,när du fått bilen så skriv gärna lite intryck ,jag väntar till -07 (lite facelift+kanske 163hk diesel`n kommer i x3/berra | |
| tack för det,när du fått bilen så skriv gärna lite intryck ,jag väntar till -07 (lite facelift+kanske 163hk diesel`n kommer i x3/berra | |
|
X3 2.0d kommer bli nya Volvo 945 på tjänstefronten för folk med krav på njutning bakom ratten till rimliga pengar. Det tar ca 3 k mil innan bilen är inkörd och "lossnar" det har just skett på min. Orddraget är klockrent. Drog nästan 3 ton en kortis och det kändes inte som 3 ton... E61 skulle jag aldrig köpa pga farsan köpte en och de löste in den eft 3 månader utan att kunna lösa problemet. Tragiskt men sant. Asken |
|
| OBS chipsa inte, det blir turboaggregatets död... | |
|
"OBS chipsa inte, det blir turboaggregatets död..." Hur kommer det sig? |
|
| Genom min erfarenhet att skriva precis som det står. Därför chipsar inte jag jag tänker på bilens livslängd inte en kortfristig njutning nått år och sedan lämna vidare till nästa ägare med skrot under huven som snurrar. | |
| asken ,vad har du för förbrukning Nu(när den är inkörd) är du fortfarande nöjd med din , jag väntar att se vilka motoralt som kommer i -07án ,är i valet att köpa 2,0(163hk)ifall den kommer ,tycker DU att det räcker med 2,0 eller skulle du rekommendera 3,0 istället(68tkr mer) ,skall ha bilen minst 5-6år å är rädd att köpa för liten motor(bli snål)/tack för ev svar som hjälper mig på traven tar tacksamt emot/hälsnBERT | |
| För sent Asken, det blev en e61:a. Bl a en oberoende teknisk undersökning med måttband talade för mycket till denna modells fördel. Dessutom blev det en beg bil och därför slumpade det sig till en 525:a bensin. Helt klart är x3:an en suverän bil och jag har följt dina bryderier med e 61:an men enligt verkstadsfolk jag varit i kontakt med är denna bil , efter inledande omfattande elektronikstrul, inte mer drabbad än någon annan modell. 1300 mil om året gör att den ekonomiska faktorn inte är avgörande för bensin eller diesel. Men nästa gång skall det nog rackarn i mig bli en oljebrännare! | |
| Enligt senaste Teknikens Värld uppdateras x3 2,5i, 3,0i samt 2,5d med nya motorer. 2,0d står det inget om. Dessutom visas bilder från en faceliftad bil ( mycket måttlig facelift med inriktning mot sedanutseende.) | |
| Dragkraften betvivlar jag inte för x3:an men tyvärr så talade även den lagliga dragvikten till e61:ans fördel märkligt nog. Utan e-kort är dragvikten rent usel! | |
| bingoberra: X3 2.0d klockrent 3.0 onödiga pengar. 0.62 landsväg, 0.8 i stan, Aldirg över 0.9 med släp. ta alla paket plus stänkskydd, xenon och adaptiva kurvljus om du kör mkt plus cdväxlare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.