|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, hämtade idag min Z4M, Vilken kul bil.... Tyvärr var den infällbara höger backspegel ej ok, så det är verkstad snart igen.... | |
| Grattis !! går den skönt eller har den det där sköna metaliska ljudet också ?? | |
| bara att gratulera... vad blev det för färg på din då?? | |
|
Kul, då är ni två här på forumet som har en. Keep Your Distance! |
|
| Man måste väl till att gratulera! Du funderade aldrig på att vänta på en M coupe istället? | |
|
grattis. Ge oss bilder på nyförvärvet:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Kollade just själv på en sådan. Riktigt läcker. Hade en Z4 2,2 för 2år sedan, och visst kunde jag tänka mig en M. Vad ligger priset på i Sverige? I Fin är den 86.000euro. Inte så farligt. | |
| Grattis till nya bilen. | |
|
Hej, ljudet är fantastisk, färgen svart met, och sart läder. Jag skall fixa en bild så snart som möjligt. Jag funderade ej på en coupe för att jag ville ha en cab / kul bil och här nere i Skåne är det ju länge sommar (nja...) |
|
|
bayerischemotor: 576 000 kr i grundutförande i Sverige. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Som jämförelse kan man notera att priset i danmark är fantastiska 1 200 000 danska kronor. :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI: Stämmer mycket bra! Det rullar inte många Z4 cabbar här i DK, men jag såg en E60 M5 i sepran bronze, dansk reggat i helgen som håller hus, här lite norr om Köpenhamn! Jag ser Sverige på andra sidan av sundet när man kör hemåt via strandvägen, och där är det rena rea priserna på bilarna i förhållandet till här :( Grattis till din Z4M :) Läste ett test om den i en dansk tidning, där de jämförde den med Porche Boxter... Z4M vann :) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Andersson: Ja, det betyder att skillnaden mellan Fin och Sve är inte så otroligt stor, ca 60k euro mot 86k euro. Men Danmark..... Finns det nåt hopp där?!:) |
|
|
Finns inget hopp med lägre avgifter här tror jag... Det är bara att betala vid kassa 1 och se nöjd ut... Det pratas en del om att sänka avgifterna, men eftersom registeringsavgifterna i Danmark drar in 20 miljarder DKK till staten varje år, har de svårt vid att ta bort dessa avgifter.. USCH!! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Är inte lönerna högre i Danmark än vad dom är här? Keep Your Distance! |
|
|
Sim: Det finns andra saker som gör att bil priset väger upp boendet i Dk. Du kan väl alltid köpa dig en Bmw med Gula plåtar? Vet att det finns många SUV som åker omkring med Gula plåtar. Sen är både löne kostnaderna=arbetsgivare avgifterna betydligt lägre än i Sverige för att nämna en sak. |
|
|
Hej, jag tror inte att Z4M blir klassad som SUV ;-) |
|
| Vad är skillnaden på gula o vita skyltar i Danmark? | |
| Möjligt att jag har fel men har inte gula plåtar att göra med om fordonet lastbilsreggas. Men det kräver att man enbart kan ha två sittplatser i bilen. Skattesasten för bilen blir då billigare. | |
Evol-79 |
Lönerna är högre i DK ja, men även inkomstsskatterna. Så skillnaden är inte jätte stor |
|
- Gula skyltar (30% avgift): Bilen är "skåpbil", då får man endast sitta två stycken i den. Inget baksäte i bilen då. Bilarna som lönar sig att köpa på "gula skyltar" är oftast stora bilar som väger mycket... - Vita skyltar (180% avgift) Vanlinga bilar, som i Sverige ;-) Pris ex: En ny Audi Q7 3.0TDI: Gula skyltar: 456.000 DKK inkl moms Vita skyltar: 995.000 DKK inkl moms Lönerna är högre här, det stämmer mycket bra, men inkomstskatterna är det också.. Kort och gott: Är man bilintresserat vill det alltid löna sig att bo i Sverige och jobba där i förhållande till DK :) Bryr man sig inte om bilar och trivs i en KIA, Mazda eller annat, är Danmark ett fint land ! :) Oj vad off-topic detta var! Tillbaka till ämnet! Grattis Domsten med din nya Z4M !! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.