|
|
|
|---|---|
|
Hej När jag var in på OK idag och sedan skulle köra därifrån såg jag att ABS-lampan lyste. När jag kom hem för att se över vad det kunde vara så lyste den inte längre. Jag hade slagit av motorn och startade den igen, men det gjorde jag innan också. Någon som vet vad det kan vara, bara lite med olja i servon kanske? -- DTM system och rak 6a ;) | |
| samma med min kompis calibra igår när vi "cruisa" i stan fast den försvann när han starta om bilen......hade du kört ovanligt fort innan den tändes? | |
|
Någon givare som givit upp! Abs en brukar inte funka när lampan lyser testa det först (låsa däcken ;-) är det så är dert dags för byte av givare. Mpower |
|
|
Jag hade bara kört normal inne i stan och slog av bilen och gick in på OK, sedan när jag skulle köra lyste den. Jag slog av den å startade för att kolla om de bara var nåt kink. Men den lyste ända tills jag kom hem och startade den igen. har hört att det kan vara givaren, får se om den lyser imorgon igen =) -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Min var också så där ett tag. Det kom och gick lite då och då, men tillslut gav ena sensorn upp och fick bytas. För att kontrollera vilken sensor som är trasig kan du mäta upp dem med en vanlig multimeter (resistans). Sen är det bara att byta ut den som är trasig. Lycka till. |
|
|
Vart sitter sensorerna? -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.