AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
791

Problem med återmontering av taklucka

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Hej!
Jag tog upp luckan för att montera ny list trunt den och nu får jag inte tillbaka den..det är som att det tar stopp och vajrarna bara viker sig....

jag vet inte om jag tog bort den på rätt sätt men?
jag körde bak luckan helt sen skruvade jag loss skenorna som sitter över vajrarna och körde fram luckan och lyfte den sedan uppåt bara så pass att jag kunde klämma på listen.sedan lade jag ner luckan och såg till så att den hamnade i spår men det går en bit sen tar det helt stopp och det går inte ens för hand med vajrarna ute...

finns det nån länk med beskrivning eller liknande så vore det kanon?

Tacksam för hjälp.

Mvh Andreas
Paap Reeder
.. minns att jag också krånglat med min för nått år sedan och då var det fel på att vajrarna inte var synkade ifht hur luckan stod så allt kom "i kläm s a s".
Lossade en "frikopplingsskruv" framme vid elmotorn ... justerade in luckan ... och drog åt skruven igen.
Ja ... ungefär nått sånt tjafs var det.

MVH /// Paap R
Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
...ja men här verkar det köra fast nånstans på vägen bak för det går inte ens att få bak den för hand då vajrarna är ute i sitt yttersta läge...man blir ju galen ,nylackad och allt så man vill ju få ut den på vägarna snart...

Mvh Andreas

Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
Ingensom har nån länk eller beskrivning på hur man tar loss resp montererar tillbaka en elstyrd lucka på e32 alt e34?

Mvh Andreas

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Skulle också vilja veta då luckbyte kan vara aktuellt i framtiden.
Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
Hej!
nu är det fixat...jag gjorde som så att luckan lades i läge och iom att luckorna för vajrarna var borttagna så körde jag luckan lite bakåt på knappen tills vajrarna slackade sen var vi en på vardera sida som sköt luckan bakåt tills de blev sträckta igen sen körde vi bakåt lite igen osv tills luckan var längst bak och luckorna kunde skruvas dit igen...upptäckte sedan att luckan gick 10 gånger lättare efter smörjning av glidskenorna...fint blev det också med ny list...

Mvh Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.