AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
415

Volvo, Volvo en gammal skitig Volvo vs 330iT

Var på väg till jobbet idag, hade just blivit avhängd av en trimmad 9-5 med feta dubbla utblås. Skit i honom tänkte jag, han får väl åka runt och lyssna på sin skramlande inredning. Kör om några bilar, mest på skoj. Skall precis kör aom en dam med en såndär hög japansk bil då hon får för sig att köra om. Eftersom jag låg för omkörning så kom hon tydligen på att det är en bra idé att blinka när man kör om. Som den gentleman man är lät jag henne hållas och gick in bakom den omkörda bilen. Sen blir det fritt, jag har fyran i, blinkar! och går ut. Vad f-n ser jag då om inte hela j-a backspegeln fylld av Volvo 245 kombi med takräcke!. Jaja, han hade inte använt körriktingasvisaren så jag trampade bara på gasen och körde om fyra bilar. Givetvis så hänger Volvo-eländet på, landsvägen tar slut och vi kommer in i en rondell. Eftersom det är fritt så gasar jag på igenom, går upp på curbsen (de knaggliga stäcken längst in) men Volvon hänger på. Efter rondellen är det en vänstersväng upp på motorvägspåfarten, där blir jag omkörd eftersom gubben i Volvon i stort sett kör över gräset och definitivt över alla spärrlinjer som finns för att komma före mig upp på motorvägen. Att jag sedan hade chansen att klippa både Volvo och Saaben på insidan och inte gjorde det är en annan historia.
Sensmoralen är väl att kör du tillräckligt galet kan du hänga av det mesta...

/PB
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Vissa har inga intilligensspärrar alls tydligen.
Ibland så riktigt önskar man att Länsman för en gångs skull kan befinna sig på Rätt ställe.
Och inte när man själv skulle råka klanta till det.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.