AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
840

Skillnader mellan MID-paneler?

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jag letar enkel-CD eftersom jag är less på kassett (och inte har kablar dragna till växlare).
Men jag ser olika typer av MID:ar, t ex Länk och Länk.
Vad är skillnaden mellan dessa? Finns det ännu fler som passar till min 97/06? För båda dessa passar, eller?

Jag vill ha balans, fader, bas och diskantjustering.
Den sista länken går inte till en stereo med MID (Multi-Informations-Display) utan till den äldre och enklare IRIS (Integrerat-Radio-Informations-System).

IRIS kan typiskt inte visa info för färddator, utan visar bara stereo/radio samt klocka.

Har egentligen ingen aning om vilka som passar var, men jag trodde att det bara var gamla bilar som min -96:a som hade IRIS.

/Micke
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Så jag kan byta enbart kassettspelaren mot CD-spelaren? Så här ser min display ut: Länk
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Det som (visuellt) skiljer sig mellan min display och den i den första länken är den nedersta knappen till höger. Någon som vet vad skillnaden är?
MID:en är ju i stort sett bara en display, allt som har med stereon att göra sitter i den övre delen bakom luckan. Alltså mycket troligt att du "bara" kan byta stereodelen till nån som är kompatibel. Jag vet att det gjordes nån ändring på 99:orna som gjorde att man inte byta hur som helst, men om det finns några mer såna klurigheter kan jag inte säga.

Jag bytte själv från kassett till cd på min bil, men jag har som sagt den äldre IRIS:en. När jag bytte 2001, kostade en ny cd-spelare drygt 6000kr vill jag minnas.

/Micke
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
OK, jag bestämde för att köpa CD-spelaren i den första länken. Hoppas den funkar... Får den om några dagar.
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
jag tror den passar klockrent till din bil bara plugga in...

schnellfahrer baumvelt
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Den passade allt utom klockrent :(
Kontakten till kassettspelaren har 17 runda pinnar. CD-spelaren har 16 flata. CD:n är från 2001. Vad gör jag nu??? Säljer?
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Hittade adapter #61126913957. Plus antennadapter. Dyrt!
Som sagt, iaf på 99:orna ändrades nåt som gör att man inte kan byta hur som helst.

Är du säker på att den där adaptern löser problemet? Och vad kostar den?

/Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.