|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Bmw 320I 93 fråga 1. Mahle oljefilter köpt på mekonomen, bra eller dåligt? Fråga 2. Vilken olja ska man köra med? Mobil Olja? fråga 3. hör ett tickande ljud vid kallstart i c.a 2 sek, har det med oljetrycket att göra? fråga 4. Sitter bränsle filtret under baksätet vid tanken? Tacksam för svar =) //Tomas | |
|
Fråga1. Mahle är bra 2. jag använder biltemas helsyntet... 3. normalt om det försvinner efter några sekunder 4. inte säker på E36 på min E34 sitter det under bilen vid höger bakre hjulupphängning. |
|
|
Fråga 2: Oljan du slår i ska ha rätt klassning, det står i din instruktionsbok precis vilken olja som rekommenderas. Biltema har precis som Mikael skriver en fullgod olja med rätt sort till din bil. Köp dock inte biltema filter utan Mahle filter istället. Kvalitermärkning som är godkända av BMW: API SG API SH API SG/CD API SG/CE API SH/CD API SH/CE Du har annars ett levande uppslagsverk här på forumet när det gäller oljor han kallas "Johan B" och det han inte kan om oljar är inte lönt att veta. Fråga 4: Den sitter under insuget i motor och har formen som en 33cl läskburk. |
|
|
Ën bra olja till din bil är Valvoline SynPower 5W40. Tickandet när du startar motorn beror på att oljetrycket byggs upp, och är inget att oroa sig för. Med en riktigt bra olja (typ den jag nämnt) kan du eventuellt trolla bort tickandet. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.