|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur kollar jag casterstaget??? -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
ridern.... byt casterstagen... PH |
|
netsix |
kan dom vara dåliga även fast man inte känner nåt? Jag lyfte upp min ikväll och kände inget glapp men vid inbromsning så kan jag känna att det rycker i ratten. Hade det varit skivorna så borde jag ju känt något med v-hjulen oxå. /netsix |
|
Min bil skakade i ratten och det klonkade när man körde i gupp och även när jag bromsade löst. Bytte casterstagen och även dämparna som var helt slut....Ny bil... PH |
|
netsix |
Bytte casterstagen idag, det var inte roligt, höll på i ca 4 timmar men oj vad det var värt det. Vilken skillnad det blev. /netsix Länk |
|
Kanske dags för en uppdatering. Jag bytte skivor + belägg fram och vibrationerna försvann helt. Dock ligger nog ett byte av casterstag och minst ett framhjulslager inom en inte allt för avlägsen framtid. mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
Netsix - hur gjorde du när du tog bort casterstagen i framkant - d.v.s där de är fästa i fjärderbenet? Använde du något specialverktyg? eller bara hederligt banka och slå? mvh J |
|
netsix |
Jag hade en "klyka" som jag slog in mellan stag fjäderben. Det var lättast i framkant. Bakre fästet var värre iaf när man skulle ha dit det. Men med mycket svordomar och envishet gick det. /netsix Länk |
|
Jag har själv ett liknande problem. Vibrationer vid inbromsning samt i farter runt 100-120. Har kanska nyligen köpt bilen och fick den då M-testad. De slog ned på obalans i framdäcken men hittade inget övrigt i framvagnen. Däcken har balanserats men vibrationerna kvarstår. Kan det vara skivorna även på min? BMW Bug |
|
netsix |
bug Jag hade även jag vibbar vid inbromsning och vid körning runt 85-90 men allt försvann efter jag bytte casterstagen. Dom kostar ett par slantar så det är värt att låta en kunnig kolla upp det innan så man inte byter dom i onödan. Bytte mina på ren chansning men jag hade tur. /netsix Länk |
|
netsix......vadå chansning..? Jag sade ju till dig att byta dem....... :-) PH |
|
|
Testa den här länken: Länk |
|
| Måste ju vara århundradets bump :) | |
|
Jo, men killen kanske har problem med skakningar fortfarande. Kan ju vara epilepsi också:-).. |
|
|
Inte direkt... jag sålde bilen 2005... :-) "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
| Löste du problemet då? :) | |
|
Jag tror att det var bromskivorna. Om jag kommer ihåg rätt tror jag inte ens att det finns motsvarande casterstag på iX-modellen som på den vanliga, men ta inte det som någon sanning. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.