|
|
|
|---|---|
|
Jag skall till att montera ur inredningen på min Touring för montering av dragets elkabelsats. Denna elsats skall dras från draget hela vägen till säkringspanelen bakom handskfacket. Finns det några tips/erfarenheter på hur inredningsdetaljerna sitter, så man inte sliter sönder något? Kablarna skall från bagaget via höger "sparklåda" och framåt. Hur får man ur baksätet? Sitter plastdetaljer enbart med "clips"? Drar man dessa rakt ut? Är mattan "limmad"? Osv.. Tacksam för kommentarer, länkar och alla ev. erfarenheter ni kan ha. Jag lovar att ta ycket bilder och göra en "DIY" av installationen. //amullo --- | |
| Baksätets sits är bara att dra rakt upp i framkant och lyfta ur. Inga skruv eller konstigheter med den. | |
|
Tackar tackar! Någon som vet hur plastdetaljerna runt insidan på dörrlisterna siter? (alltså plasten under dörrkarmen/golvet). Det är ju den samt tckkåpan för B-stolpen som måste bort antar jag. //amullo --- |
|
|
amullo: ska du montera bmw orginal elsats? Det finns enklare varianter av dessa elsatser och det kan du köpa hos mekonomen eller autoexperten. dessa behöver du inte dra till handsfacket. MvH Bmw 4-ever |
|
| Kanske du kan hitta något bland dessa länkar? Länk | |
|
peter78w: Jag skall installera orginalelkabelsats japp, men även passa på att dra lite kablar till "annat" Tack för tipset Grandy! Jag hittade ingen som visar hur man tar loss plasten runt sparklådorna, men det fanns ju en del annat matnyttigt där. Jag får prova att dra försiktigt och se hur det går. //amullo --- |
|
|
lycka till det är mycket jobb MvH Bmw 4-ever |
|
| På "rätt" verkstad kostar installationen annars inte överdrivet mycket, Jag har fått pris på 7600 komplett .monterat, reggat och klart på min 01 touring..13600 skulle det kosta på Carlsson Bil Örebro.. tillägas bör väl att bara grejerna kostar ca6500kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.