AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
563

Dioder eller Lampor ?

Me
15
MeTaLMaN
330iA -01
Någon som vet om det är Dioder eller Lampor som sitter bakom instrummenten på en E36 "320iA -95".
Sitter lampa i askkoppen.

Hittade lampor m.m. här
www.danmobility.se
Dino
Vissa funktioner har lampa o vissa har båda och .
vet inte riktigt exakt vilka det är men jag tror att det är de med litte viktigare funktion som har båda och. Airbagen har iallafall det vet jag.

M-MotorSport
TED
Instrument belysningen på E36án är upplyst av lampor, och som nämts ovan så är tex, airbagen upplyst av en lampa och en diod!

/Mvh S8TED
Me
15
MeTaLMaN
330iA -01
Vet någon hur många lampor det är. Tankte att jag skulle byta dem till blåa!
TED
Det går inte att endast byta lampor på E36án då tavlorna är orange på baksidan.
Får du loss tavlorna hela vilket är mycket tidskrävande då de är limmade, och mycket känsliga (den svarta ytan flagnar lätt!) så kan du med hjälp av en skalpell försiktigt skrapa bort den oranga ytan bakom siffror, och markeringar!

/Mvh TED

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Varför byta till blå belysning?

Jag har kört en del VW med blå instrumentbelysning och de är hemska att läsa av i mörker! Prova att köra en bil som har blå instrumentbelysning först och bilda dig en uppfattning om det verkligen är bra, innan du gör något dumt.
Inte nog med att baksidan är orangefärgad, det ligger ett lager svartfärg i ett "mönster" för att dämpa belysningen där den är starkast, skrapar man bort orangefärgen så far mönstret oxå bort.

resultatet blir mätartavlor som är "fläckiga" (ojämnt belysta)
Sen är den svarta ytan på framsidan så tunn att det kommer att lysa igenom överallt, även där det ska vara mörkt.
om man skruvar upp instrumentbelysningen på max så lyser det igenom dom svarta fälten litegran även med original (vissa modeller).
Behåll den vanliga belysningen tyck då ja Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.