|
|
|
|---|---|
Lars Jakobsson |
Hejsan! Har precis varit och hämtat det senaste tillskottet till familjen :) På mina tidigare BMW har jag alltid skött olja mm själv, är det möjligt även på E46:an? Känns lite onödigt att betala *3 ¨på nånting som man fixar lätt själv.. Problemet är ju bara service återställarn, finns det nån som passar? Och i så fall...var? Lars |
|
Hej och välkommen till forumet ! Det här borde ju fungera.. Länk Mvh Jimmy |
|
|
Oops ! Välkommen till forumet kanske var lite sent att skriva ;-) Fick för mig att du bara gjort ett inlägg innan.. Farligt att både sitta och bjuda på Ebay samtidigt som man surfar på AP... Mvh Jimmy |
|
Lars Jakobsson |
Tack så mkt.. Missade att kolla under mektipsen...ajaj. Det är lugnt :P Tack endå :P |
|
Dagens tips då :) Spara varje litet kvitto på precis allt du köpt om du nu ska meka själv. MVH Patrik |
|
Grubbe |
Om du vill vara över-anal så kan du ju dokumentera allt med en digitalkamera också. Det är alltid kul för nästa ägare att ha med sig med bilen. :) |
Lars Jakobsson |
Det ska jag f*n göra, dvs dokumentera allt med både bild och kvitton... Vill inte lämna iväg den lilla gula :( Min älskling: Länk |
Lars Jakobsson |
Bara en sak jag inte hajar, hur växlar man mellan lägena så man kan nollställa enbart OIL..? Får bara fram Inspection..... Min älskling: Länk |
Lars Jakobsson |
Nån måste väl veta hur man växlar mellan lägena? Lars Min älskling: Länk |
|
Lars: Ska du sälja bilen redan, är du inte nöjd? /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
Lars Jakobsson |
Jo, själva bilen är helt underbar.. Men jag vill inte ha SMG-lådan, ska köpa en exakt likadan fast manuell. Min älskling: Länk |
|
Eller så ville du kanske tjäna lite pengar? :) hehe inge fel med det.. Mvh Per |
|
Lars Jakobsson |
Mja, vette fan om man tjänar pengar på att byta bil direkt...:P Min älskling: Länk |
|
Jag testade både smg och manuell men fastnade direkt för manuell låda så jag förstår dig. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
Grubbe |
Jag klandrar dig inte heller. Smg-lådan känns väl sisidär... :/ |
|
Sorry Lars, trodde du hade hämtat den i Tyskland. Och sen skulle sälja den direkt.. därför jag undrade lite :) Mvh Per |
|
Lars Jakobsson |
SMG:n känndes väldigt stel och konstig i början...men nu börjar det lossna mer och mer...börjar nog bli kär faktist... Mkt möjligt att jag har kvar den om den går att fin justera lite mer :P Men som sagt, vi får se :) återkommer... Min älskling: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.