|
|
|
|---|---|
|
Tjena. En kompis har en 525 -93 som han köpte för typ 2 veckor sen. Den har gått klockrent och utan ryck eller några som helst konstigheter. Sen helt plötsligt när han startade den så gick den otroligt ojämnt, så vi plockade ur tändstiften och kollade där, och dom 3 bakre stiften var helt blöta. Så den verkar inte vilja tända på cyl 4, 5 och 6. Vad är det för fel??? Jag började tänka effektsteg, för så har i a f audi. Men jag ringde en som jobbar på BMW, och han sa att det sitter inga separata effektsteg. Det sitter i spolarna sa han, men hur har den helt plötsligt tappat 3 cylindrar??? Bilen är välservad och i bra skick med 16500mil på mätaren. Tackar på förhand. MVH Morgan. | |
| kolla gnistan på dessa stift till att börja med! spolarna brukar lägga av, men tre på en gång låter otroligt! kanske om dom tre har nåt gemensamt? | |
|
Motortvättat nyligen? Om så är faller har du med stor sannorlikhet svaret där. Det är tydligen inte helt ovanligt att vatten letar sig ner i tändstiftsbrunnarna på M50-motorn. Hoppas det ordnar sig. Mvh Carl |
|
|
Nej, den är inte motortvättad. Och allt sånt enkelt är kollat. Och den har matningsström fram till alla spolar. Men hur kollar man signalströmmen till spolarna? Tänkte bara så det inte är nån fara för nån box eller nåt. Ska man bara rycka av kontakten på en åt gången och mäta ström och vrida på starten? MVH Morgan. |
|
|
Alla spolar tänder när man provar dom. Men tydligen så är det dålig signal till dom. Så en BMW mekaniker jag känner sa att det mycket väl kunde vara boxen. Så den är bytt till en annan. Men bilen startar inte. Den startar inte alls längre. Först så hoppade den i a f igång på 3. Men man lade ju av den direkt då. Men nu vill den inte ens så pass... HJÄLP, vad är det för fel på bilen??? MVH Morgan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.