AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.292

AC rör, kondensor o filter

328-95. Min klima har dött. Lämnat den på koll, verkstaden säger läckande kondensor och 2st rör och så vill de byta torkfiltret. kondensor har jag beställt på skrot, men rören till och från kondensorn hittar jag inte på någon piratfirma. Finns det bara hos BMW-orginal? Låter jävligt dyrt! Eller är det bara så att verkstaden tycker att de ska bytas för säkerhets skull, tro? Har någon gjort denna operation??? Tacksam för tips!!
MVH Johan
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
rören borde gå att hitta på skroten med! rören låter tveksamt, men kanske börjar dom bli dåliga i godset? eller så måste dom bytas för att dom konverterar om ac om den inte är så pass ny, torkfiltret bör man byta!
ha
81
handlarn
525ia Touring -05
jag köpte allt mitt på ebay nytt från en stor firma i tyskland,tex ny klimakondensor 97euro....jag gav 1300kr med frakt,ingen idé att köpa gamla saker som rullat i svenskt salt när nytt är billigt från tyskland.
Kolla på ebay.de och sök på e36 klima tex eller för torkfilter e36 trockner
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Rören brukar rosta – byt!
BMW behöver inte vara dyra på reservdelar, kolla vad det kostar. I många fall är de billigare än ”pirater”.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hade redan beställt en beg kondensor, tyvärr! Har ej monterat ännu, lite beslutsångest, ska jag retunera den beg kondensorn och beställa en ny på ebay för samma peng som den beg!? Tyvärr hann jag beställa från skrot innan jag fick tipsen, som jag är jäkligt tacksam för. (tipsen alltså!)
"Handlarn" det var inga problem med leverans från tyskland? Följde packningarn med??

wojo
ha
81
handlarn
525ia Touring -05
Det var inga problem med att beställa från tyskland lev tog ca en vecka,själv har jag ett paypal konto som jag betalar med när det går annars blir det banköverföring som tar ett par dagar extra.Jag har gjort ca 40st köp via ebay och det mesta från tyskland och det fungerar toppen! Angående packningar,det är o-ringar och de följde inte med men det kostade inte många kr orginal.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.