|
|
|
|---|---|
|
Har lämnat in min bmw 740IA -93 5gånger till auktoriserad BMW verkstad för att få bort vibrationer i bilen, dom har bytt drivknutar, drivaxlar, balanserat kardanstången och däckena, bytt motorkuddar, flyttat om drivknutar allt utan resultat. Nu efter senaste besöket blir jag informerad av bmw i jönköping att det inte går att fixa min bil utan att jag är tvungen att leva med dom. Dom påstår att det är omöjligt att fixa detta problem hur man än bär sig åt och att denna bilmodell kan ha detta problem. Detta har jag också hört från en annan "bmw-expert" att det är omöjligt att fixa och att nästan alla bmw 7-serien ifrån 91 till 95 är behäftade med detta problem. Är det någon som vet vad man kan göra? Vibrationerna är värst i 90 men märks mellan 60 och 130. Nightshift | |
|
Ska väl inte vara omöjligt att bli fri dem... Svåra är ju att hitta orsaken.. Vet att en del 540ia 93-94 har problem med vibrationer. Kanske någon gemensam komponent som ställer till det? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Nightshift, min erfarenhet av BMW i Jönköping (har bott där i 20 år) är att de inte alltid är speciellt kunniga eller trevliga. Har alltid fått bättre bemötande av BMW i Malmö. Jag har iof inte använt mig av deras verkstadstjänster men när det gällt andra saker så har de varit inkompetenta, så jag skulle inte våga lite på BMW i Jönköping. Vänd dig till en annan verkstad istället. //Daniel |
|
|
Fick ett mail från en viss Per (tack Per E) som sade att vibrationerna kunde bero på utgående lager ifrån automatlådan. Någon som har hört eller varit med om det? Killen som hade bilen innan mig hade haft en 540 med samma problem. Nightshift |
|
|
Daniel Har du någon verkstad att rekomendera? Mvh Niklas Nightshift |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.