|
|
|
|---|---|
|
Hallo! Har en E34-90 sedan. Det är massor av smårepor och stenskott... Speciellt på dörrar nedtill och huv/front. Antar att omlackering är det enda alternativet. Vad går en omlackering på ca? Ska vara diamantsvart metallica originalfärg. Per | |
|
Jag har fått prisuppgifter mellan 15' & 25' hos olika lackare i Stockholm, Frittes var dyrast men har också rykte om sig att vara bland de bästa. Jag har E32 och det skiljer nog inte speciellt mycket. Det är ju alltid ett spel när man lämnar till lack, ju mer man betalar ju säkrare kan man kanske hoppas på att vara?..? Viktigare är nog referenser... mvh /B |
|
|
Vad du än gör så använd inte Bromma Bil och Motor. Jag lackerade om en BMW Cab för 5-6 år sedan: 1. Bilen blev försenad. 2. Jag fick årets utskällning av ägaren av BBM. Där bland annat ordet "bortskämd" användes. 3. Bilen började rosta efter 3-4 månader och då skyllde dom på att plåten var dålig?! Jag har i och för sig hört att dom ska vara bra men min upplevelse är att dom är skit. Till råga på eländet känner jag sonen till ägaren lite granna. Mvh, Joakim |
|
| Till joabor: Hur var grundmaterialet när du lämnade den för lack då? | |
|
Till Asken: Bilen var rostfri när jag lämnade in den, jag hade råkat ut för en ligist som hade repat hela bilen. Den började rosta vid nedre kanten på bakluckan. Sedan fortsatte den på båda dörrsidorna vid listerna. Bilen var en -87 så den var inte ny direkt, men i ganska bra skick. Jag kommer i alla fall inte använda BBM igen. Problemet är var hittar man en bra verkstad i Stockholm? /Joakim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.