AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
7.536

Bilder från Mantorp 6 Maj 2006

Sida 4 av 4
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Sörpan: Uthängs på internet som en vårdslös och oansvarig förare? Det är väl ingen som kallat honom det? Tror inte någon anser att det är annat än väldigt beklagligt att det hände, men jag tror samtidigt folk är medvetna om att sådant kan hända och att inget ser något dumt i det. Till skillnad från folk som kör som om dom vore på bana fast är inne i stan. Dä vill i alla fall jag prata om vårdslöshet och oansvar.

Leif T: Skönt att höra att det är okej med dig och att det inte hände något allvarligt (icke materiellt). Hoppas allting ordnar upp sig.
852
Sörpan
325xi -02
Jag hänvisar till Leifs svar, nog sagt.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
16
andeb
850iA -91
Hej alla skrivglada

Till att börja med vill jag medela att detta kommer till att bli mitt sista medelande under denhär rubriken...

Jag vill kort och gott säga att jag aldrig kunde ha trott att människor skulle reagera såhär. Som jag ser det så är det som vilken nyhetsbild som helst. Ibland kan människor bli drabbade av saker som man helt enkelt inte vill drabbas av. Senast i förrgår så visade nyheterna en Corvett som hade bränt in i en liten pickis och en dog. Jag antar att dom gjorde det för att kanske förmå att visa hur det ser ut ute i trafiken och för att människor ska köra lugnare, det kanske dom tycker är en nyhet och det respekterar jag. I mitt fall så handlade det om ngt som hände på Mantorp och vad jag tycker var en nyhet. I båda fallen så har fotograferna säkert övervägt om man ska visa bilden och i båda fallen har svaret blivit ja. Man visar både jorbävningar, WTC, flygrasher och annat för att det är nyheter.

Diskutionen börjar bli lite väl långrandig och med den aggretionen som människor uttrycker så börjar jag bli rädd att min bil ska bli repad eller det ska hända ngt annat på ngn träff och det är också anledningen till varför en annan bild fick hamna över den eftersom den var med på en tidigare bild.

Till Leif vill jag bara säga att jag tyckte och tycker fruktansvärt synd om dig och grämde mig många dagar efter din olycka. Det känns bra att veta att du mår bra nu och jag hoppas att så kommer bli eftersom du tog dig för nacken och vissa nackskador kan uppkomma efter 10år.

Jag har aldrig ansett att min publicering av bilden har varit felaktig. Avsikten har aldrig varit att hänga ut ngn förare och ej heller ranka ner på bankörning. Jag har helt sonika bara velat visa vad som hände den dagen eftersom det var många som visste om att det hade hänt men inte alla hade sett och det är vad nyheter handlar om. Förmedling.

Jag tycker inte att han har blivit uthängd som en vårdslös och oansvarig förare. Fram tills nu var det ju inte änns ngn som visste vem som hade kört. Han var en av dem som körde försiktigast genom den kurvan och tyvärr släppte det 1 gång och det var den gången. Det var många som fick släpp men tydligen så gick det bättre för dem.

Jag tycker allt detta känns mycket tråkigt och jag har inget egenintresse i att bilden skall finnas publicerad annat än att jag från början inte ville bli tystad i ngt som jag inte tycker är fel...
Jag har dock ändå valt att ta bort bilden och den största anledningen till det är att eftersom jag inte tyckte det var ngt som var fel med publiceringen så fann jag ingen anledning att vara anonym och nu kan man både söka upp mina husbilar samt min fina BMW och det känns mycket tråkigt.

Som sagt detta var det sissta inlägget från min sida.
All publicering av bilden på annat håll är ingenting som jag har gett min tillåtelse till.

Det var glädjanda iaf att höra av så många att jag inte var ensam om att tycka att publiceringen var OK.

Med vänliga hälsningar
Andreas Brännström
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Vill ni ha min bilder på BMWSC.com eller BMWCS.com är det helt ok att kopiera dem från;

Länk

Ange: Peter Eklöf ...som fotograf :-)

/p

Copyright tillhör enbart fotografen i fråga, alltså dig. Inte din husbilsfirma som på intet sätt har med saken att göra.

Som reklamkupp betraktat så är hela upplägget fullständigt genialt. Budskapet sprider sig självt likt en löpeld, och det kostar dig typ noll kronor om man inte räknar med bandbredden som som går åt när folk surfar in på din sida. Gratulerar...

Sen förstår jag inte formuleringen: "och nu kan man både söka upp mina husbilar samt min fina BMW och det känns mycket tråkigt". För det är väl hela poängen med publiceringen från din sida då du skyltar med både ditt namn, din firma, din bil, och "dina" husbilar???

Världen är ett mysko ställe... ;)
Mitt ovanstående inlägg var riktat till andeb
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
andeb, de som kritiserar dig är nog betydligt mognare än du tror, ingen skulle väl ge sig på dina bilar för det här!!! Vi kan diskutera saken med dig själv om det skulle behövas! (diskutera = prata!)

Sen tycker jag att det är väldigt konstigt att du inte svarar angående smyg reklamen!!!

Vad det gäller försäkring frågan så gäller försäkringen på bana OM det inte handlar om tävlings körning och det inte förekommer tidtagning! Detta åtminstone hos vissa bolag, t ex LF som jag har!

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
300
höfläkt
535daT -05
Skönt att höra från dig Leif.

Andeb - jag är förvånad att du inte tidigare tagit bort bilden när du sett vilka uttryck det resulterat i. Det är ju en klubbkompis vi pratar om.
För mig är det solklart; klubbarna har i sina stadgar en paragraf som säger någon om att en medlem kan uteslutas om denne motarbetar klubben eller dess medlemmar. Nu sitter jag inte i styrelsen, men kan konstatera att jag inte är road av att ha dig med på flera banträffar - just för att du riskerar medlemmarnas väl.

Tycker ni övriga som resonerar på samma sätt skall ta en funderare på om man gör så mot klubbkompisar, samt om banträffar och kamera är något för er.

Jag kommer inte att skriva mer i denna tråd.

Stefan Larsson, BMWSC #003, Instruktör och oldtimer, fd. ordf.
BMWCS #1921.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Det som hände Leif är mardrömmen för oss som gillar banåka. Skönt att du själv verkar klarat dig skapligt. Men givetvis tråkigt att se att se skadorna på bilen, beklagar verkligen.

Min fråga är hur det fungerar med försäkringen, vilket bolag använder du, Leif? Hur ser dom på det inträffade? Vill du inte svara här får du gärna maila.

Kanske nån annan som har erfarenhet av detta? Framför allt är jag intresserad av Länsförsäkringars inställning.

Racerbilen: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
BjörnB, som jag skrev tidigare har LF sagt till mig att försäkringen gäller, men jag har inte behövt utnyttja försäkringen än, så nästa gång jag åker på någon banträff ska jag försöka få detta bekräftad skriftligt.

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Björn B och Abbe:Kräv det skriftligt Från bolagen annars tror jag att dem inte betalar ut ersättning.Länsbolagen har desutom olika reglar för olika län.Vilkoren brukar vara att inga försäkringar gäller på motorbana eller inom inhängnat tävlingsområde.

Mpower
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Det är alltid värdefullt att ha en dialog med sitt försäkringsbolag angående banträffar eller liknande arrangemang före en ev. incident.
Försök bara inte att smyga med vad arrangemanget verkligen är.
Vi kör efter SBF:s reglemente RA 7.1.
Licensinnehavare har ett eget ansvar att veta vad RA 7.1 innebär.

Visa användare
10
Lena Persson
318is -90
320iM -87
2002tii Luxus -75
Hej på er!

Nu till en helt annan sak än det som diskuterats sist här... I egenskap av webmaster för BMW 02 Club Schweden har jag nu sent omsider lagt ut en del bilder från BSB på klubbens hemsida Länk - gå in under Träffreportage...

Freude am fahren!
///Lena

BMWCS #3461
BMWSC #269
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.