|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite frågor som jag vill ha hjälp med av BMW-bröderna. Då man slår på tändningen så ser man en lampa för bältet men den slocknar så fort man startar den. Nu undrar jag om man kan aktivera nåt så den lyser så länge man inte har bältet på ? Kanske man blir förnuftig och drar på bältet för en gångs skull :) BMW- När du älskar att köra | |
|
Oj vart lite galet, saknar edit funktionen. Jag fick inte med allt.... Sen är det som sagt det här tjatandet om insuget till 328an. Vad jag vet så är 328/E36 motorn strypt och om man byter till 325/e36 ans insug så får man 325ans motorkaraktär och mer kraft i toppvarven. Nu undrar jag om det gäller samma sak för den nyare 328 allså den som sitter i e46an ? Tar man insuget från en 325 e46 ? Eller är jag helt fel ute ? Sen har man det berömda knarandet i framvagenen..... Bytta kräningshammare verkar lösa det :). BMW- När du älskar att köra |
|
|
328 e46 är strypt, har trångt insug. Insuget från en 330 e46 skulle väl vara den naturliga kandidaten, eftersom 330 utvecklades från 328. I själva verket kom en stor del av effektökningen till genom att modifiera insuget. Därmed inte sagt att bytet går helt enkelt; jag kan inte minnas någon som verkligen skulle ha satt ett 330 e46 insug på en 328 e46. Det kan ju finnas någon orsak... Åtminstone är det väl lite mer komplicerat att byta insuget på en e46 eftersom där finns en sådan där resonansgrej med elektronikstyrd ventil (fanns inte på e36). |
|
| Prova gärna, och berätta hur det gick :) Det finns säkert många här som skulle vara intresserade... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.