|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har funderingar att införskaffa en Z3:a dock skulle jag vilja veta om det är värt att importera eller ska man köpa här hemma. Det är en 2,8:a (cab) jag är intresserad av, M är lite väl dyr för min plånbok, kanske en 98 eller 99:a. Eftersom jag inte är så insatt i vilka modifikationer som gjorts de olika åren så är jag tacksam för tips och om saker som är värda att tänka på vid val och köp. Tack på förhand | |
|
Sök lite här på forumet, så får du svar på det mesta. Min personliga lilla erfarenhet av import från Tyskland, är att du kanske kan tjäna nån tiotusing, men den stora vinsten är ett enormt utbud och generellt mycket välskötta bilar. Du kan få exakt den bil du vill ha och väljer du bara bort de allra billigaste exemplaren, så får du ett välskött exemplar. Dessutom får du ett litet äventyr och billig sprit med hem ;-) Fick själv tipset av forumet att välja en större sexa, sportchassi och sportstolar, och de tipsen är jag autopowers användare evigt tacksamma för! Amen. /Sven |
|
| Man tjänar inga tiotusingar på att importera 2.8 från tyskland. Utbudet är enormt här i sverige. Gå in på b´locket eller powerbörsen och gör en sökning. Varför ens bekymra sig om en resa till Tyskland när du kan handla på hemmaplan i lugn och ro för samma priser istället. | |
| Även om utbudet som du (Highway star) säger skulle vara enormt här i Sverige så är det mkt mkt större i Tyskland. Där är det lätt att hitta exakt vad man vill ha. Och som the Puffin sa så kan man ju handla billig sprit med sig hem. :) | |
| Tror jag satsar på den svenska marknaden ett tag i alla fall, hittar jag ingen 2,8:a hemma så får man kolla runt i Tyskland. Vad kan ett par sportstolar gå på? | |
| Mellan 5-10.000 får du ge för ett par beggade sportisar. Kan vara lite knepigt att få i rätt färg bara... | |
|
Med så en liten förtjänst på import så tappar man mer i andrahandsvärde när det är dags att sälja. Det tog inte mig mer än 2 månader att hitta en fin svensksåld 2,8coupe med rätt lack och inredning. och det var mitt i vintern. Borde inte vara några problem att hitta en 2,8 roadster nu mitt i säsången. Dessutom skulle jag inte rekomendera en importaffär till nån som är så pass "ny" på bilmodellen, inget illa menat Rolle. Men det blir lite pressat när man satsar på en utlandsresa och inte vill komma hem tomhänt. Lätt att lura sig själv och göra dumma affärer då. |
|
|
Lite råd tack, tänkte kolla på den här Länk det är rätt färg och inredning enligt min smak, dock skulle jag vilja ha en 99:a iofs är den "värd" 150 lakan eller ska jag ha is i magen och avvakta lite mer? Tacksam för alla svar |
|
|
Jag tycker den verkade vettig. Jag vet ju dock inte hur den är i skicket men på bilderna såg den ju fin ut. Visst finns det billigare bilar men ska du ha en som är i fint skick med dom milen och med "rätt" utrustning så får du nog ge dom pengarna skulle jag tro. Ska du ha en montrealblå och -99 tror jag du får leta. /Magnus |
|
|
Jag ska kika på bilen på torsdag och har kollat lite på vad som kan vara bra att få veta och kom fram till detta : reg nummer (för att kolla upp bilen lite) antal ägare svenska ägare Krockad/skavanker tyskreg-bevis (brief) (bilen är importerad) servicebok Något mer som jag bör vara uppmärksam på? med tanke på att den gått så lite så borde den vara som ny tycker man om inte mätarn har skruvats eller? Någon som har erfarenhet av den här bilfirman ? Länk Mvh /Rolle |
|
| Länk | |
|
Verkar ju lovande faktiskt... Jag är mer sån att jag köper hellre från privatpersoner... då får man träffa personen som har ägt bilen och får då ett intryck om hur han/hon kan ha skött/kört bilen och det tycker jag känns bra. Köper man från en handlare så har man ju ingen aning om hur bilen varit körd och vem som har haft den. /Magnus |
|
|
Magnus är en mycket duktig och seriös kille som har ett stort bilintresse. Jag handlade min z3 hos honom och allt han berättade om bilen stämde då jag dubbelkollade. Han har ett stort kontaktnät i Tyskland som letar bilar åt honom. Min 98:a skulle ha en tidigare ägare med 3200 mil på mätaren och alla mina efterforskningar visar detsamma. Åk du och titta på bilen. Jag tror inte du blir besviken. Mvh Janne |
|
|
Köpte min bil där för ett tag sen har inte haft nått problem alls.. Att kolla skadar ju inte \\\Linus |
|
|
*Limpsson* får man fråga vad du fick ge för din? jag tänkte nämligen försöka få ner den till 149 |
|
|
Runt den summan som du vill ge \\\Linus |
|
| Jag var och kollade på bilen idag och den riktigt fin dock hade någon köpt den igår, typiskt. Han sa att en kille klev in vid halv 6 igår och sa "japp, den tar jag." Så kan man också köpa bil :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.