|
|
|
|---|---|
|
Hur kan det komma sig att navigatorn som har fungerat klockrent bar försvinner från displayen, (det alternativet finns ej i menyn). har provat att stoppa i och ur skivan, men det hjälper ej. Har version SW 1-1/71 säkert hedenhös men det är ju en 95:a Någon som har stött på det här problemet? MVH Nyköping | |
|
Koppla ur batteriet alternativt säkringen till navigatorn, vänta en kvart eller så och koppla därefter in igen. Om bilen precis har varit igång, vänta ett par minuter innan du gör detta så att datorn hinner gå ner i strömspar först. Wilhelm Svenselius |
|
|
Hej Wilhelm. Vet du vilken som är säkringen till navigatorn. Har letat på säkringsboxen men hittar inget som heter navigator. Hälsingar Staffan (Nyköping) |
|
|
Jag har faktiskt för mig att det stod navigator på någon säkring .. den finns i boxen som sitter ovanför batteriet. Hittar du den inte kan du alltid koppla loss batteriets ena pol (den "bakre") en stund, det har samma effekt, nämligen att datorn startar om. Wilhelm Svenselius |
|
|
Hej Wilhelm. Jag hittade säkringarna dom sitter ovanför batteriet men tyvärr så blir det ingen skillnad, GPS finns ej att välja. Jag får väl höra med någon verkstad. Hälsningar Nyköping |
|
|
hej låter som din nav dator är trasig har du en mk1 eller mk2? Noah Brown |
|
|
Har kollat lite på boxen bak och det kommer dåligt med volt i antenn utgången ,har hört att det ska vara 5V, fläkten snurrar bra ett varv åt gången så det värkar som det är något knass med burken. staffan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.