AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
450

Bilen startar inte, kollat det mesta! Kan elhissen vara problemet, sjukt?

STR8 BALLIN
Hej! Jag äger en bmw 316i, och ja vet det är inte den kraftigaste men snacka inte om sånt med mig, jag sålde nyligen min m3:a pga bensinpriset som ruinerar mig fan.

Och nu till problemet, så här är det: För 3 dagar sedan så slutade min elhiss på förarsätet att fungera. Jag kollade den och märkte att det var (vad ja trodde och fortfarande tror) självaste Knappen som sitter alldeles vid växelspaken. jag tog ut knappen och fixade den, sedan dagen efter, gick jag till bilen, startade den, och satte i knappen till dosan som var vid växelspaken, dvs, "gav knappen ström". DÅ DOG BILEN. SJUKT FAN. jag försökte starta den, och den startade, men dog direkt efter starten, och startade inte alls sedan. Ja puttade igång den, och den fungerade, och jag trodde batteriet hadde laddat ur, eftersom jag spelade musik hela tiden som jag fixade in knappen snyggt och prydligt i sin plats. och då jag hade puttat igång den så hade jag pluggat ur elhiss-knappen. Jag satte in den igen, och motorn dog. Nu gick det inte ens att putta igång den...

Jag har kollat bränslepumpen, den låter fan inte nåt men när jag lossade lite skruvar i motorn, vred om startnyckeln så sprutade det ut bensin, DVS pumpen fungerar... borde den ju om den gör så!!! Sedan så kollade jag stiften, och det fanns gnistor i stiften när jag kollade, i alla fall stift 1. DVS det kom ström till stiften!
Sjukt, Vad kan det mera vara????? fukt i stiften? nee det fanns inte!!! Skit i bränsletanken, tror inte det... men möjligt....!!! Men den borde inte bara lägga av sådär då!!! Batteriet är det inte för den startade inte med startkablar heller... DET ENDA JAG INTE HAR KOLLAT ÄR BRÄNSLEPUMPSRELÄT, MEN KAN DET VARA DEN ÄVEN OM BENSIN KOMMER FRAM???

SNÄLLA HJÄLP ERAN BROSHA!!!!

STR8 BALLIN
Förresten, Glömde säga att det är en 95:a med M43 motor!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.