AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
930

Finns det några bra tips för att fixa till fälgarna?

Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
Har ett par 17 tums lättmetall som behöver fixas till. Klarlacken har släppt så jag behöver något bra medel för att få bort den så att jag kan lägga på ett nytt lager. Någon som har erfarenhet av detta?

//Ric Wraaaaooom
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Prata in om det!!!
Skulle snygga till Fälgarna till MB polerad alumimium.
som hade oxiderat och skyddslacken släppt en del.
Fälgarna är inte av dagens datum så jag tänkte lacka upp dom med en silvermetallicfärg +klarlack de flesta lättmetallhjul är ju lackade idag.Slipade vissa ytor först.På med färg efter 15 på med klarlacken, efter 10 min reser allt iväg-((((
Fälgens skyddslack klarar inte färgen.På med Thinner för att få bort färgen, DÅ följer skyddslacken med också efter lite gnuggande och fälgen ser ut som ny under skyddslacken. Bestämmer mej då för att ta bort skyddslacken och polera upp fälgarna.Trasor dränks i med thinner och läggs på fälgen i 10 minuter så att lacken löses upp sedan bara att tvätta med thinner (utomhus+skyddsmask). Man kan även lägga på ett lager vanlig klarlack som löser upp skyddslacken. Visst var det jobbigt och tog kanske en och ½ timme per fälg, men resultatet efter bortslipning och polering av ärgade fläckar var väl värt det besväret. Det blir bara wax på fälgarna from nu.Slipade dåliga fläckar.
Jag polerade dåliga partier med en Dremelmaskin med polertrissa +rubbing, sedan med en occilerande maskin med polerhätta på först med rubbing sedan med autosol

ASKEN NU ÄR DET "AVAGJORT"

MVH
Hasso
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
hasso: snygg beskrivning!
Vad då oavgjort?:D
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tänk vad lätt det är att sätta fart på en del:D

MVH
Hasso
Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
Hasso >>> Jösses, de va inte lite jobb det men ska nog klara av att fixa biffen tror jag men det får allt bli lite varmare ute först :)

Tack för tipsen!

//Ric Wraaaaooom
Kan man putsa lackade alu.fälgar med autosol?
Vill få mina snygga innan dom ska på...
Det är ju 30 ekrar och man har ju haft mer lättvättade fälgar. Finns även en del småskador. Vad gör man med dom?
Bild finns på...

Länk

Mvh.
Micke Olsson
Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
Skall ni verkligen köra utan ngn skyddslack alls? med allt salt och skit som sprids på våra vägar, blir inte alun kass då typ oxidering?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.