|
|
|
|---|---|
|
funderar på att köpa en 635 csi -87. Hur mycket kostar det att äga en sån bil? försäkring etc? tack | |
| Går alldrig att förutsäga på en sådan bil tyvär.. Har haft min i snart 2 år och har kanske lagt nån tusing fram till för ngn vecka sedan.. Har dock bara kört a 200-300 mil sen köpet.. Men nog är den billigare än den nya 6:serien och bra mkt snyggare dessutom. | |
| Försäkringen va det ja.. Jag är 21 och betalar 16.000:- om året för helförsäkring " det billigaste jag kunde hitta" bor på "landsbygd" villa. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tobbelito! Är din bil i ett fint originalskick på sånär? I sånt fall skulle jag gå med i BMW CS klubben om jag var du, och försöka få den entusiast försäkrad med deras hjälp! Min M635 samt min förra 635Csi hade samma försäkrings kostnad, dvs jag betalade 12500:-/år för helförsäkring. Bor i Stockholm, har 6 ytterligare bilförsäkringar samt Villahemförsäkring och företagsförsäkring,är dessutom över 25år med 17 skadefria år bakom mig!! Numera har jag entusiastförsäkring hos MHRF och betalar 553kr/år för helförsäkring!! MVH Patrik Min älskling Länk |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Glömde att skriva att alla försäkringar jag hade låg i samma bolag, därav fick jag rabatterat till "bara" 12500/år MVH Patrik Min älskling Länk |
|
hej, jag har en -87a och betalar 6300 i helförsäkring om året så det behöver inte bli så dyrt.Har max körsträcka 1000 mil. mvh |
|
| I stockholmsområdet kostar det ca 6000 om året i halvförsäkring med högsta bonus, bilen i garage och över 25 år. Ska man sen ha den helförsäkrad går det på- beroende på försäkringsbolag- från 3000 kr och uppåt . Jag kollade när jag köppte min för dryga året sedan. Det lönar sig i vilket fall som helst att ringa runt och kolla. Sonen ,20 år, äger en 318 och det skillde på tusenlappar bara på halvförsäkringen här i Stockholm! Så har man möjlighet så är ju entusiastförsäkringen billigast. | |
| Patrik: Jag har haft det som åtanke men problemet är ju deras krav på entusiastförsäkringen med bla bilen i garage samt max 500 mil körsträka plus att man inte får använda bilen för dagligt bruk så jag tycker det är för mkt komplikationer tyvär. | |
|
Länsförsäkringar har en entusiastförsäkring. Jag betalar 1300kr helförsäkrat om året.....men man måste uppfylla en massa krav som: 500mil året (inte så petiga med detta) Märkta rutor Larm Dold starspärr Brandsläckare i bilen. Garage Och bilen ska vara i näst intill toppskick. Man får bedömma en rad punkter från krom till kaross med 1 till 5. De mesta måste nog vara en 5 för att få igenom! - Det måste vara tråkigt att tvätta en ful bil...Nån som vet? - Handlar gärna era BMWdiecast1/18! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.