|
|
|
|---|---|
Johan004 |
Ska nu köpa en BMW 330 E90 i tyskland då jag sålde min nuvarande pga att jag inte va nöjd med färgen. Valet står nu mellan två bilar och jag har lite svårt att bestämma mig för vilken. Bägge bilarna står nere i södra tyskland. Den ena bilen är en s.k Jahreswagen och säljs av en anställd vid BMW fabriken. Bilen är safirsvartmetallic med ljus beige skinnklädsel, bilen har gått 1000 mil och är uttagen Juni 2005, den är utrustad med lilla navigatorn, xenon, stora klimatorn alufälgar 159 17 tum har titan lister inuti. Den andra bilen är Sparkling grafit gråmetallic och har också ljus beige skinn uttagen November 2004 har gått 1150 mil. Denna bil har dock trälister inuti, och har betydligt bättre utrustning. Exempelvis stora navin Professional, stora ljudsystemet elstolar aktiv styrning alufälgar 160 17 tum. Den grå bilen är hos en BMW handlare och har också nybilsgaranti kvar. Prismässigt är den gråa 500 EURO dyrare. Så ingen större skillnad... Jag tror att den gråa bilen är bättre men kan inte bestämma mig. Är det svårt att sälja en 330 om den har trälister då det verkar lite ovanligt ?? Är det stor risk att de första E90 har problem med elektroniken?? Vore väldigt tacksam för hjälp... Johan |
|
Köp den i Spargling Graphite, verkar vara ett betydligt bättre köp, och jag tycker det är sju resor snyggare med trä än alu (men det är ju individuellt)... tror att de flesta som gillar beige skinn även kan tänka sig träpaneler. Vad var det för färg på den du sålde? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Du kan byta ut trälisterna til t ex. alu-lister för några tusenlappar om dom stör dig jättemycket. Satsa på sparkling, jättefin färg tycker jag. | |
Johan004 |
Den jag sålde va arktissilvermet, och hade svart halvskinn. Tyckte det va okej när jag köpte den men trivdes inte alls med färgen.. Tack för snabba svar. Mvh Johan Johan |
|
Som redan sagts är det antagligen lätt att byta lister i interiören. Jag tycker beige skinn går bra både med alulister och trälister. Jag tvekade länge mellan dessa två alternativ när jag skulle speca min 330i, men fastnade till slut för alulister eftersom jag hade trälister på min förra. Min bil är solidsvart med beige läderklädsel, en kombination som jag tycker passar väldigt bra, men safirsvart hade för min del gått lika bra som solidsvart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.