|
|
|
|---|---|
|
Hej Efter att bilen stått på vinterförvaring skulle jag koppla in billjudet igen men jag fick inte igång det. Efter lite pillande så fungerade det dock. Men nu en dag när jag for in på JET å tankade och satte mig i bilen igen var basen helt borta. Har fifflat med kablarna och fått det å funka igen men nu är den död igen. Måste vara någon sorts glappkontakt men jag vet inte vart, har kännt på allt och det verkar bra. Ström går till steget och säkringarna är intkata. Någong som har nåt tips? Kan det vara nå kondens? Det är iaf en 12" DLS bas med DLS Reference steg. -- DTM system och rak 6a ;) | |
|
Märkte att det var säkringen bakom stereon som hade gått av =/ så jag bytte och den fungerade perfekt. Men igår märkte jag igen att den inte fungerade, fungerade bra tills dess att jag skulle åka på lunch och den var helt borta. Jag tog av stereopanelen och satte i den igen så fungerade basen konstigt nog, men försvann igen när jag startade bilen på väg hem. Vad kan det vara? Tycker jag har kollat allt men... -- DTM system och rak 6a ;) |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har du kollat om remoten har +12V när detta inträffar! Har du inte det kan det ju vara glapp bakom stereon i ISO kontakten! MVH Patrik |
|
kan ju också vara så att jord (-) kabeln rör sig och inte får tillräckligt med kontakt. |
|
|
Tackar för svaren, ska kolla det där. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.