|
|
|
|---|---|
|
Bytte A-C rem på min flickväns 520i touring.. Skulle sen kolla om det kom någon kyla.Så jag startade bilen, men knappen till A-C:n lyser ej när jag trycker på den.... Även återcirkulations knappen är släckt.. Bakrutevärmare fung.. Innan vi bytte rem körde vi utan,har det någon betydelse? Sitter det någon säkring till A-C:n eller finns det bara ett relä(vilket nr.?) Det verkar som det inte finns ström till kompressorn,kollade med mätinstrument... Det går endast en kabel in i kompressorn?? M.V.H/Roger | |
|
har du tillräckligt med med tryck i systemet? Om trycket i systemet sjunker under en viss nivå så går kompressorn inte igång och då lyser heller inte knapparna. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Kolla kontakterna på kompressor och torkflaska (under spolv.behåll.). Börja med det i.a.f. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
| Samma sak hände på min... Systemet var tomt. Fick fylla på | |
|
Jaha, på min lyser "snöflingelampan" men ac'n kyler inte. Det är tryck i systemet men frågan är om det är tillräckligt högt. FD-Ormen: Torkflaska? är det jag som inte läser instruktionboken eller vad. /Anders |
|
| Han menar nog " Torkfilter" | |
|
OK- jag misstänkte det. /Anders |
|
|
Japp, vi säger torkflaska i labbet, sorry. Torkfilter ska det va. bmwberra: vad menar du när du säger att ni körde utan, utan vad? bilen utan AC-rem? har systemet '"stått stilla" länge? dvs. att remmen var bortplockad? Då kan den vara tom, bara att fylla och läcksöka. Problemet är om den har varit tom länge och öppen mot luft, det är inte bra. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Det började med att jag felsökte "väsljud"... Bytte Gen.rem,smorde upp spännrullar m.m... Felet var kvar,så jag tog bort A-C remmen för att kolla om felet satt där(remmen såg sliten ut och behövde ändå bytas...) Vi har väl kört bilen utan rem i 2 veckor,men A-C:n är renoverad för 6.000:- så den borde väl ej läcka? Hur kommer det sig att även återcirkulations lampan ej lyser? /bmwberra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.