AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
408

En liten varning inför 735-köpare i GBG

Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
hej,

vill bara sätta en liten varningsflagga på följande bil: Länk

Var och testade den i syfte att se hur en 735 kändes eftersom jag ska ha en sådan bil efter sommaren tänkte jag.. men fick knappast en rättvis bild efter provturen av den bilen. Inte konstigt att bilfirman inte fått sålt bilen tidigare(sedan 1999!!)... priset är ju 55000 kr för det första och för det andra är den ett renodlat vrak! 20000 skulle jag kanske ge...

Varning för den!

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registrer #001
br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
HEJ i hissings kärra? blåmet? den har jag oxå tittat på inte ett rätt!

finns vridet behövs ingen turbo
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Har också sett den bilen och den ser helt nedsliten ut... inte som normalt att en bil har ett antal fel men också annat som är ok, uten en verkar totalt utsliten på något sätt...

Kommer ihåg när Bilcenter hade en röd DeSoto stående i hallen på 70-talet, på den tiden de låg på gamla Pripps... den stod där i alla år, tills de till slut flyttde ut på Hisingen och då blev den stående på bakgården tills den slutligen försvann på något sätt... totalt c:a 5-6 år skulle jag tro...

Största felet på den bilen var att priset var satt alldeled för högt, men det jag ville komma fram till var att Bilcenter har en imponerande uthållighet, där de i princip hellre skrotar bilen än säljer den för billigt... :)
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
"för billigt" ska förresten iallafall ibland tolkas som "till rätt pris"...
wr
9
wri
735ia
Jag ringde och kollade innan jag åkte dit, 40MIL!!, Inte en enda rostfläck, sa han. Vilken skit säger jag bara! Som det nämndes innan här.MAX 20000kr. inte ett öre mer.
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
haha, inte rost?
Det var nog en av de rostigaste E32'or jag sett på år och dar...Alla dörrkanter liknade kexpaket!

Blev ju inte bättre av att bilen kokade efter min provtur...så det är bäst att hålla sig borta från det vraket. Det vill jag lova!

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registrer #001
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.