AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
976

Information om M5, bifogar länk.

Pajazzo
Länk

Helt ny på forumet så jag är inte säker på att jag placerat min förfrågan på rätt plats?

Hittade en röd E39 M5 i Kinna enligt länken. Är det någon på forumet som har några upplysningar om bilen eller som kanske rentav har sett/provkört den?

P
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har inte provkört bilen, men det är en välrenomerad firma som säljer den. Jag har bara hört bra om dem. om det är värt något.

___
Bilbloggen: Länk
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Tycker den verkar dyr. Det finns fullutrustade M5:or för 170-180k. Vet dock ej skicket på dessa.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Lexcom: Dyr? De begär 215' och du hänvisar till bilar kring 175'. Det skiljer alltså 40-tusen. Ett belopp som snabbt äts upp av något som skall bytas. Bilen är välutrustad och de hänvisar till "komplett dokumentation" (som naturligtvis måste följas upp). Dessutom finns säkert utrymme för lite prutande.
Pajazzo
Tack för den snabba responsen, mycket imponerad!!

Jo, jag fastnade för utrustningen och den "kompletta dokumentationen". Dessutom tycker jag om färgen men det är ju en smaksak.

Lite prutnivå finns väl sannolikt också...?

Att det är en välrenommerad firma känns ju bra, kanske lika bra att slå firman en signal imorgon.

P
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Mixtus:

Köper man en M5:a så kollar man dokumentationen oavsätt om den kostar 150k eller 250k. Vem köper en bil med taskig dokumentation???

Och är bilen servad enligt restriktioner så spelar det inte så stor roll om bilen är utannonserad för 175k eller 215k. Risken att något går sänder är lika stor/liten i bägge fallen. Och då skulle i alla fall jag köpa den billigre bilen och ha en buffert över till oförutsedda kostnader.
Johan004
Känner till bilfirman och de är seriösa, men jag hade kollat upp bilen i tyskland då jag antar att den är importerad 2004-2005.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Lexcom: Jag tror att du missförstod min kommentar om dokumentationen. Min poäng var att du kommer få svårare att hitta "fullständig dokumentation" ju längre ner i prisklasserna du kommer.

Vad gäller val av bil så gäller den klassiska devisen att "du får vad du betalar för". Så om du vill köpa de billigare exemplaren så önskar jag dig lycka till. Jag gör det i vart fall inte. Ett billigare pris tyder i 9 fall av 10 på att något är knas.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Mixtus:

"Man får vad man betalar för..." Självklart men jag anser att 170-180k och 215k är i stort sett samma prisklass, dvs du får en likvärdig bil. Vad tror du exempelvis M5:an i länken skulle vara utannonserad för privat? Bilhandlaren vill ju naturligtvis ha sin del av kakan.

Det hade varit skillnad om vi jämfört med en M5:a som kostat 275-300k. Då tycker jag att det är rimligare att prata om argumenten du framhäver.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
LexCom: Jag tycker att du har en klar poäng i att det verkar vara "samma prisklass" (om man jämför privatköp och bilhandlare som du är inne på). Men nu känns din argumentation aningen splittrad eftersom inledningsvis skrev att bilen var dyr. Förstår jag dig rätt så menar du alltså att det är dyrt i förhållande till ett privatköp på nivån 175'. Du ser rätt och slätt till pengarna. Glöm då inte bort att det finns flera fördelar med att köpa den här typen av bilar från en handlare, dvs. om något skulle gå sönder eller om det skulle visa sig att bilen är skruvad osv.

Hur som helst så tror jag vi har samma grundinställning. Går vi upp några prisklasser (precis som du är inne på) så lär det skilja bra mycket mer. Det är en djungel när det gäller M5 och det är bara att leta, leta, leta. Förr eller senare så hittar man ett bra exemplar.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Pappa köpte sin M5 där och han är nöjd.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Mixtus:

Helt rätt. Det finns fördelar med att handla hos en seriös bilhandlare, det ger en viss trygghet hos oss konsumenter. Samma trygghet som för övrigt kan stå sig dyrt om bilhandlaren inte visar sig vara så seriös som man trodde.

Nu för tiden måste man nästan kolla upp bilhandlaren mer än bilen man skall köpa ;)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Håller med till 100%! "Vimpelhandlarna" blir allt vanligare i Svedala. Det annars så pålitliga konsumentskyddet kan visa sig vara tandlöst ...
kilroy
Pajazzo*

Efter att ha kollat din profil så inser jag vem du är...

Du skulle ringt eller mailat mig direkt så hade du fått all tänkbar info om den röda M5:an.

Jag har skickat infon till din privata mailadress.

Mvh Adam

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.