|
|
|
|---|---|
| hej jag har för högt avgas värde på bilen, gamla ägaren sa att han hade bytt till trimcam men kan det faktiskt ändra så mycket (värde är över 2) eller är det nått annat som är fel? | |
|
Värde över 2 vadå???Är det CO1 eller C02 som är över 2 isf?Eller vilket värde är det som är "över 2"i annat fall?Vilken årsmodell har du på din bil? En "vild" trimkam kan ge problem med avgasvärdena, men högst osannolikt att du har en så vild kam i din bil (brukar gå bra med kamaxlar runt 280grader på besiktningen). Lite fler frågor: Hur är tomgången? Jämn? Rätt hög? Är tomgången rätt hög o lite "bluddrig" så kan det vara som så att du har en "vild" kam i den, dock håller jag inte detta troligt. Min gissning är att du har problem med andra saker än kamaxeln. |
|
|
hej! nej bilen går dåligt på tomgång! men det är co2 värdena som är för höga! jag har en 325 -88! men kan det vara möjligt om nån som haft den tidigare har ståpat i större spridare eller nått? nå andra fel som det kan vara? snälla hjälp! |
|
|
Är det en 88:a måste det vara Koloxidhalten som är för hög, CO då alltså. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.